Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu

Europoslanec z Lotyšska obvinil Sputnik z útoku na mediální prostor jeho země

© Sputnik / Konstantin ChalabovSputnik
Sputnik - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Robert Zile, europoslanec zastupující Lotyšsko, označil to, že se objevila ruská informační služba Sputnik v lotyšštině, za útok na mediální prostor jeho země. Margarita Simoňanová, šéfredaktorka agentury Rossia Segodnia, poradila na oplátku členům evropského parlamentu, aby přestali hledat v zákonech skulinky ve snaze zrušit nevyhovující média.

„Lotyšské vedení by mělo najít páky, které by zabránily působení v zemi takových propagandistických médií jako Sputnik", prohlásil v pořadu 900 vteřin v televizní stanici LNT zástupce Národního sdružení Lotyšska a současně europoslanec Robert Zile.

BBC - Sputnik Česká republika
Svět
Poslanec Europarlamentu vyzval k zahájení stíhání za film o „útoku" Ruska na Lotyšsko
Zdroj sputniknews.lv v ruštině a lotyšštině označil za zbraň Ruska, které se „vměšuje do suverénních záležitostí států".

Tisk pobaltských republik aktivně cituje tato skandální slova a pozornost zaměřuje na to, že Sputnik je „součástí projektu agentury Rossia Segodnia, v jejíž čele stojí Dmitrij Kiseljov zařazený do sankčního seznamu Evropské unie".

V lotyšské bezpečnostní policii rovněž prohlásili, že mají situaci s ruskou zpravodajskou agenturou Sputnik, která 12. února zahájila vysílání v lotyšském informačním poli, „pod kontrolou". Mají tu za to, že vysílání Sputniku v lotyšštině ohrožuje bezpečnost Lotyšské republiky.

Možnost uplatnění vůči zmíněnému zdroji represívních opatření nevyloučili ani v lotyšském Národním informačním centru, které je držitelem práv na doménu pásma lv. Podle slov zástupce centra Janise Riňkise je odpojení lotyšského Sputniku, který je zaregistrován právě v tomto pásmu, zcela reálné.

„Sputnik Lotyšsko působí výhradně v právním poli a nebylo by na škodu, kdyby se do tohoto právního pole vrátili i členové evropského parlamentu místo toho, aby hledali skulinky v zákonu ve snaze zrušit média zveřejňující názory odlišné od těch, které „schválila" oficiální Riga", komentovala prohlášení Roberta Zileho šéfredaktorka televizního kanálu RT a MIA Rossia Segodnia Margarita Simoňanová.

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала