Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Svět
Světové zprávy: aktuální novinky a události ze zahraničí

Intercept napsal o tom, jak americká média těží ze lží o Rusku

Sledujte nás na
Americký list The Washington Post těží z nehodnověrných, ale halasných článků o „ruské hrozbě,“ přitom si čtenáři sotva mají možnost přečíst dementi falešných zpráv, píše novinář Glenn Greenwald v článku pro The Intercept.

WP uveřejnil v poslední době dva články o „ruské hrozbě," které byly pak zveřejněny na Internetu, ale nakonec vysvitlo, že jsou lživé. V jednom se mluvilo o tom, že Rusko prý šíří „falešné zprávy," a v druhém, že „ruští hackeři" prolomili americké elektrické sítě.

Chrám Vasila Blaženého - Sputnik Česká republika
Svět
V USA označili vyostření vztahů s Ruskem za hlavní hrozbu roku 2017
První článek byl podroben ničivé kritice hned v několika masmédiích, počínaje časopisem The New Yorker, který ho nazval „propagandou," a konče The Rolling Stone, který označil článek za „hanebný" a „hnusný." Co se týče druhé publikace, Moskva nebyla nejen napojena na prolomení, ale k žádnému prolomení, soudě podle všeho, ani nedošlo, píše Greenwald.

Oba články byly ponižujícím způsobem vyvráceny, avšak, nehledě na to, stačily vynést WP četná přečtení, což znamená peníze.

„Všechny tyto trampoty s dementi jsou pro list trapné, ale zároveň se dobře rentují. To všechno proto, že novináři… agresivně prosazují originální, senzační lživé historky, aby získaly povahu viru a vynesly WP obrovský trafik," praví se v příspěvku. Greenwald rovněž upozornil na nedávný twit šéfredaktora WP Martyho Barona, který se pochlubil, že list „vynáší."

Balistické rakety DF-41 - Sputnik Česká republika
Svět
Pentagon zeslábl: Rusko a Čína předhání USA v závodě o hyperzvuk
Ostatní média a novináři podchytili a rozšířili články, jež se ukázaly falešnými. Nicméně jen málokdo z nich mluvil později o tom, že jejich informace neodpovídaly skutečnosti. Dokonce i Baron, který jako jeden z prvních hovořil o „ruských falešných zprávách," nepřiznal na svém účtu na Twitteru chybu, ale pouze poznamenal, že falešnými byly nikoli vlastní informace WP, ale údaje webu, na který se odvolali.

A tak je to se všemi historkami o Rusku, píše The Intercept. Novináři okamžitě klikají na článek a pak ho šíří dál bez nejmenší kritické analýzy.

„Skutečnost, že tyto příspěvky jsou obvykle „našeptány" anonymními zdroji a nejsou podložené žádnými důkazy, neznepokojuje novináře. Jakékoli úřední prohlášení, že Moskva má podíl na nějakém světovém zlu, je okamžitě vykládáno jako pravda," praví se v článku.
Podle mínění autora, není pro taková média jako WP důležité, jestli píší pravdu. Vědí, že dokonce za nehodnověrný příspěvek je čeká pochvala a odměna, hlavní je, aby bylo správné téma.

Kancelář novin The Washington Post - Sputnik Česká republika
Forbes: američtí úředníci „pustili" do médií „kachnu" o ruských hackerech
Greenwald sdělil, že byl rovněž vystaven útokům za to, že kritizuje nepodložená obvinění na adresu Ruska, že ho označili za nacionalistu, Trumpova stoupence a dokonce za kremelského agenta.

„Představitelům Demokratické strany se podařilo vytvořit takové ovzduší, v kterém každý, kdo nesdílí jejich názory nebo se skepticky vyslovuje ohledně výhodného pro ně postoje vůči Rusku, se stává objektem zkoordinovaných a tvrdých pomluv," napsal na závěr Greenwald.

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала