Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Svět
Světové zprávy: aktuální novinky a události ze zahraničí

V Kyjevě našli „ruku Moskvy“ v článku NYT o Severní Koreji

Sledujte nás na
Prozatímní ředitel ukrajinské Státní kosmické agentury Jurij Radčenko se domnívá, že článek zveřejněný listem New York Times, který obviňuje Kyjev z předání technologií do Severní Korey, byl iniciován Ruskem.

„Domnívám se, že je velmi pravděpodobně, že toto vystoupení v tisku mohlo být iniciováno našimi ‚přáteli‘ z Ruska, neboť v jejich zájmu je uškodit postavení naší země, která má ambice ve (vesmírných — pozn. red.) projektech, kterých se účastní," uvedl Radčenko.

Raketa Hwasong-12 - Sputnik Česká republika
Svět
Konstruktér ukrajinských motorů prohlásil, že je mohli okopírovat pro KLDR
Nicméně podle něj agentura nebude žalovat list, neboť Amerika „je ukrajinským strategickým partnerem v kosmickém programu".

„Myslím si, že (reputace — pozn. red.) neutrpěla, neboť reputace Ukrajiny stojí na zkušenostech z účasti na mezinárodních projektech, které naše země má. Odborníci to hodnotí správně — jedná se pouze o zbytečný povyk," dodal Radčenko.

List New York Times s odkazem na utajenou analýzu amerických zpravodajských služeb a výzkum analytika centra International Institute for Strategic Studies Michaela Ellemana dříve psal, že Severní Korea mohla na černém trhu pro své balistické rakety získat motory vyrobené na ukrajinském podniku Južmaš.

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала