Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Svět
Aktuální novinky a události ze zahraničí

The New York Times napsal o „armádě trollů“ v Saúdské Arábii

© AFP 2021 / Fayez NureldineRijád. Ilustrační foto
Rijád. Ilustrační foto - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Americký list The New York Times tvrdí, že korunní princ Saúdské Arábie Mohamed bin Salmán a jeho poradci založili organizaci, pro niž pracují „stovky“ internetových trollů.

Noviny uvádějí, že členové této organizace šíří na internetu informace na žádost vlády. Pracují na Twitteru a také uveřejňují údaje na WhatsApp a Telegramu.

Tito trollové se zaměřili především na válku v Jemenu a na téma práv žen v Saúdské Arábii. Za svoji práci dostávají měsíčně asi 3 tisíce dolarů.

Uvádí se, že organizace se věnovala také kritice opozičního saúdského novináře Jemala Chášakdžiho.

Komentátor listu The Washington Post Jemal Chášakdži byl pohřešován od 2. října po vstupu do budovy konzulátu Saúdské Arábie v Istanbulu, kde si chtěl vyřídit doklady.

17. října média sdělila, že novinář byl podroben mučení a pak mu přímo v budově diplomatického úřadu usekli hlavu. 20. října přiznala Saúdská Arábie fakt novinářovy smrti.

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала