Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Svět
Světové zprávy: aktuální novinky a události ze zahraničí

„Je to pobuřující krok.“ Britský regulátor médií uložil RT pokutu 200 000 liber bez rozhodnutí soudu

© Sputnik / Iliya Pitalev / Přejít do fotobankyTelevizní kanál RT
Televizní kanál RT - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Britský regulátor médií Ofcom uložil ruskému televiznímu kanálu RT pokutu ve výšce 200 tisíc liber (asi 5,72 milionu korun). Kanál je tímto rozhodnutím pobouřen, neboť předbíhá soudní rozhodnutí.

Uložení pokuty Ofcom odůvodnil tím, že RT „se nepodařilo zachovat náležitou nestrannost“, což regulátor zjistil během vyšetřování. Jde o sedm vydání zpravodajských a analytických programů v období od 17. března do 26. dubna 2018.

Šéfredaktorka RT Margarita Simoňanová - Sputnik Česká republika
Svět
Simoňanová se vysmála CNN za jejich materiál o Assange a RT
V RT sankce Ofcomu označili za pobuřující krok, který regulátor učinil na základě svých zjištění. Ty jsou zárověň součástí soudního přezkoumání Vrchního soudu v Londýně kvůli tomu, že podle RT byly dosaženy v rozporu se zákonem a nejsou pravdou.

„Minulý měsíc během slyšení Vrchního soudu jsme obdrželi od soudce potvrzení, že nehledě na odpor Ofcomu by náš případ proti němu měl pokračovat,“ uvedli na RT.

Podle kanálu by regulátor médií měl počkat na rozhodnutí soudu. Ten by určil, zda jsou nároky vůči RT oprávněné.

„Zároveň tato částka výrazně převyšuje pokuty uložené jiným médiím za taková závažná porušení, jako je podněcování k nenávisti a násilí, zatímco regulátor médií subjektivně obviňuje RT z „nedostatečné nestrannosti“,“ dodali na RT.

Vojenský analytik Jaroslav Štefec - Sputnik Česká republika
Názory
Štefec narovinu: Všichni skloňují Sputnik, ale co mediální kolosy USA, Británie a dalších, které se chovají jako ČT?
Jako příklad na kanálu uvedli, že v listopadu 2016 byla společnosti Club TV Limited udělena pokuta ve výšce 65 tisíc liber, a to za četné extrémně negativní a stereotypní výroky o židovském lidu v rámci programů, což lze interpretovat jako šíření antisemitismu a propagandu netolerance.

V prosinci 2016 byla společnosti Mohiuddin Digital Television Limited udělena pokuta v 75 tisíc liber za program, ve kterém se zřejmě uvádělo, že poslušnost v islámu může být prokázána zabitím Žida, což se dá interpretovat jako antisemitismus a podněcování k nenávisti.

Nároky Ofcomu vůči RT

Na jaře roku 2018 zahájil Ofcom vyšetřování deseti materiálů RT. Sedm z nich regulátor spojil s událostmi v Salisbury, které se netýkají televizního kanálu.

Novinář novin The Guardian, který během 24 hodin sledoval vysílání kanálu ohledně kauzy Skripala, však musel přiznat, že „informace o událostech byly vcelku poskytovaný tak, jak jsou“.

Margarita Simoňanová - Sputnik Česká republika
Svět
Ruská stopa! Televize RT má na letišti prví automat na obuv. Trolling Západu úrovně Bůh?
V prosinci 2018 regulátor oznámil výsledky svých šetření. Podle něj kanál RT porušil vysílací kodex v sedmi programech. U dalších tří materiálů žádná porušení zjištěna nebyla.

V červnu 2019 soudce Vrchního soudu Clive Lewis na předběžném slyšení povolil televiznímu kanálu popřít stanovisko regulátoru. Poukázal na to, že právníci RT předložili „prokazatelný soubor argumentů, které by měly být plně analyzovány“.

Zástupci Ofcomu trvali na zákonnosti rozhodnutí regulačního orgánu a požádali soud, aby žalobu zablokoval. Soudce zpochybnil toto stanovisko.

Ofcom (Office of Communications) je britský státní regulační orgán pro média. Dohlíží na telekomunikační společnosti působící v této zemi. Zabývá se sledováním dodržování vysílacího kodexu, přijímá stížnosti televizních diváků, vydává varování v případě porušení norem kodexu a právních předpisů a může ukládat sankce vůči pachatelům, včetně odebrání licence.

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала