Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Муниципальные служащие Нью-Йорка во время протеста против обязательной вакцинации - Sputnik Česká republika
Svět
Aktuální novinky a události ze zahraničí

Odborníci z Oxfordu zaznamenali vysokou odezvu na Sputnik a RT v Evropě

© Sputnik / Alexey FilippovLogo Sputniku
Logo Sputniku - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Odborníci z Oxfordského internetového institutu se domnívají, že ruská média, taková jako Sputnik a RT, společně s čínskými, íránskými a tureckými státními médii vyvolávají odezvu v sociálních sítích, někdy převyšující reakci na známé evropské publikace.

„Během třítýdenního průzkumu jsme zjistili, že většina státem podporovaných médií z Číny, Íránu, Ruska a Turecka, která vytvářejí obsah ve francouzštině, němčině a španělštině, oslovuje desítky milionů uživatelů sociálních sítí po celém světě, i když prostřednictvím menších distribučních systémů než velká média pracující v těchto jazycích; že státem podporovaná média informující o koronaviru francouzsky, německy a španělsky, mohou získat v průměru větší odezvu čtenářů na článek než známé zpravodajské zdroje, takové jako Le Monde, Der Spiegel a El País,“ uvádějí odborníci z Oxfordu.

Přitom podle jejich tvrzení ruská média pracující ve francouzštině a němčině „důsledně zdůrazňují slabost demokratických institucí a občanské nepokoje v Evropě a nabízejí varianty konspiračních teorií ohledně pandemie“.

Logo Sputniku - Sputnik Česká republika
Česko
Ovčáček se obul do ministerstva vnitra: Budou poučovat nás, co je pravda? Sorry jako, ale je to Česká republika, ne ČSSR
Pokud jde o ruská státní média, autoři zprávy mají na mysli televizní stanici RT a Sputnik. Při svém hodnocení reakce publika vycházejí z průzkumu reakcí uživatelů na publikace na Twitteru a Facebooku.

„Během našeho průzkumu pokrytí tématu koronaviru jsme zkoumali práci několika médií v anglickém jazyce podporovaných a/nebo financovaných režimy v Číně, Íránu, Rusku a Turecku. Zjistili jsme, že mají značné online publikum a úroveň jeho účasti srovnatelnou s britskou BBC,“ uvádí se ve zprávě.

Podle odborníků z Oxfordu ruské mediální vysílání v cizích jazycích neinformovalo „významným způsobem“ o boji ruského státu s pandemií koronaviru, ale zároveň vyzdvihovalo úspěchy Číny v boji proti krizi a využilo přitom rozporů mezi Čínou a Spojenými státy.

Ruské velvyslanectví ve Washingtonu v dubnu označilo obvinění Sputniku a RT ze šíření lživých informací o covidu-19 za absurdní. Reagovali tak na zprávy amerického časopisu Newsweek, že američtí vojáci sledují účty Sputniku na sociálních sítích a vyhledávají údajně lživé informace o epidemii koronaviru.

„Nikdo nemá zájem na vyhrocení beztak složité situace. V těchto podmínkách pokračuje v předních amerických médiích zběsilá rusofobská kampaň, která čerpá nehodnověrnou informaci z podobných briefingů Pentagonu a Ministerstva zahraničí USA. Podobná neodpovědnost je hodná politování a není přijatelná,“ prohlásili diplomaté.
Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала