Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Česko
České novinky: nejnovější zprávy a události z domova

„Dotazy s ultimatem”. Hrad zveřejnil komunikaci s představitelem mainstreamových médií. Takhle manipulují, říká Ovčáček

© Sputnik / Vladimír FrantaTiskový mluvčí prezidenta České republiky Jiří Ovčáček
Tiskový mluvčí prezidenta České republiky Jiří Ovčáček - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček uvedl názorný příklad manipulace ze strany českých médií. Na webových stránkách Hradu byla totiž uveřejněna komunikace s novinářem Lukášem Valáškem, v níž dotyčný novinář klade řadu otázek řediteli Lesní správy Lány Miloši Balákovi. Otázky údajně obsahují chyby a spekulace doporovázené ultimátem.

Činnost novináře on-line deníku Aktuálně.cz Lukáše Valáška, jenž nyní pracuje nad svým nadcházejícím článkem, upoutala pozornost ještě dřív, než stačil vyjít jeho investigativní text věnovaný situaci kolem Lesní správy Lány. Tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček ho totiž obvinil z manipulace, o čemž napsal na svém twitterovém účtu a přiložil odkaz na článek zveřejněný na webových stránkách Hradu.

„Jak média manipulují: Dotazy s ultimátem,” napsal Ovčáček ve svém tweetu.

Na začátku zmíněného textu je uváděn důvod, proč se Hrad rozhodl zveřejnit svou komunikaci s českým novinářem Lukášem Valáškem. Jedná se totiž o obranu proti manipulaci, kterou používájí představitelé mainstreamových českých médií. Iniciativa zahájit komunikaci pocházela od samotného novináře on-line deníku, který před dvěma dny zaslal dopis obsahující řadu otázek na e-mail ředitele Lesní správy Lány Miloše Baláka. Připomeňme, že Lesní správa Lány je příspěvkovou organizací Kanceláře prezidenta republiky.

Šéfreportér on-line deníku Aktuálně.cz Valášek zadal ve svém dopise celkem 7 rozsáhlých otázek a dodal, že očekává odpověd’ do 12 hodin následujícího dne. 

„Takto rozsáhlá série dotazů pochopitelně vyžaduje rešeršní práci a zpracování podkladů. Redaktor Valášek nicméně vydal ,ultimátum‘, v němž dává na odpověď pouze několik hodin. V jednom z e-mailů přímo uvádí, že: ‚jinak budu nucen uvést, že Hrad odpovědět odmítl‘,” uvádí se v textu zveřejněném na webových stránkách Hradu.

Fotograf týdeníku EURO.cz, Jan Novotný a Vladimír Franta - Sputnik Česká republika
Česko
Příklad práce českého tisku. Co řekl korespondent Sputniku a co se nakonec objevilo v článku Euro.cz
Dále se tvrdí, že takový postup je typickým příkladem mediální manipulace. Navíc zaslané otázky obsahují podle představitelů Hradu řadu chyb, účelových konstrukcí a spekulací a vzhledem k rozsáhlosti dotazů a uvedenému ultimátu je jejich zodpovězení dost náročné z časového i finančního hlediska

O něco později odpověděl na tweet Jiřího Ovčáčka samotný český novinář. Na své stránce na sociálních sítích poděkoval mluvčímu prezidenta republiky za reklamu své práce. Na obvinění z manipulace však nereagoval. 

„Děkuji @PREZIDENTmluvci za upoutávku na investigativní text @Aktualnecz a @Hospodarky. Vyjde již brzy se všemi souvislostmi,” slíbil Valášek.

Dezinformace českých médií

Musíme připomenout, že ředitel Tiskového odboru Kanceláře prezidenta republiky Jiří Ovčáček již dříve kritizoval česká média za kvalitu jejich práce. V květnu letošního roku Ovčáček například obvinil zpravodajský web Seznam Zprávy z dezinformace ohledně údajné návštěvy Ruského střediska vědy a kultury Milošem Zemanem v roce 2018. Podle něj se jednalo o snahu spojit českého prezidenta s ricinovou kauzou. 

„Rádio Jerevan alias Seznam Zprávy. Hodinky nebo holinky! Ve snaze uměle propojit prezidenta republiky s podivnou aférou ‚agent Kufr‘ Seznam Zprávy tvrdí, že prezident republiky a další politici v roce 2018 navštívili Ruské středisko vědy a kultury,“ psal Jiří Ovčáček na svém Facebooku. 

Podle informací uvedených mluvčím českého prezidenta se Miloš Zeman dne 9. května 2018 účastnil recepce u příležitosti státního svátku Ruské federace – 73. výročí Dne vítězství. Ta se však ve skutečnosti konala v rezidenci velvyslance Ruské federace v České republice, nikoliv v Ruském středisku vědy a kultury, jehož ředitelem byl v té době Andrej Končakov. 

Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала