Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu

MIA Rossiya Segodnya: Akce Rigy proti novinářům Sputniku a Baltnews porušují svobodu slova

© Sputnik / Maksim Blinov / Přejít do fotobankyMIA Rossiya Segodnya
MIA Rossiya Segodnya - Sputnik Česká republika
Sledujte nás na
Mezinárodní informační agentura (MIA) Rossiya Segodnya okomentovala zadržení novinářů v Lotyšsku. Agentura považuje jednání lotyšských úřadů proti novinářům, kteří psali pro Sputnik a Baltnews, za porušení svobody projevu.
„Máme v plánu zasílat žádosti všem mezinárodním a evropským organizacím, abychom zajistili, že situace nezůstane bez odpovědi. Již se to před rokem stalo v Estonsku, kdy jsme byli pod tlakem úřadů nuceni ukončit naše pracovní vztahy se zaměstnanci Sputniku Estonsko," uvedla tisková služba agentury.

Dříve lotyšské bezpečnostní síly zadržely šest lidí, včetně Andreje Jakovleva, bývalého šéfredaktora lotyšského portálu Baltnews. Po výsleších a prohlídkách byli propuštěni.

Novináři jsou obviňováni z nedodržování sankčního režimu EU. Podle Jakovleva obvinění souvisí se spoluprací s MIA Rossiya Segodnya, ale mediální skupina není na žádném sankčním seznamu. Lotyšská státní bezpečnostní služba své kroky odůvodnila tím, že byly uvaleny sankce na šéfa MIA Dmitrije Kiseljova.

Současný šéf agentury Baltnews Andrej Starykov řekl, že nezná, jaké budou proti novinářům vznesena obvinění, protože podepsali dokument o mlčení.

„Sankce byly uvaleny na jejího generálního ředitele Dmitrije Kiseljova, nicméně samotná mediální skupina není sankcionována a pokus o extrapolaci sankcí proti Kiseljovovi na mediální skupinu, její novináři jsou volným a zcela nezákonným výkladem lotyšského státu, je porušení zákonů, norem a práv těch lidí, proti nimž Lotyšsko uplatňuje represe," řekl Starykov.

Sputnik Lotyšsko a Baltnews jsou spojeny s mediální skupinou MIA Rossiya Segodnya. Současně jsou lotyšští novináři, kteří píší pro tato média, nezávislými autory a korespondenty.

Dříve, státní orgány ze stejného důvodu zakázaly vysílání v Lotyšsku sedmi televizních kanálů – RT, RT HD, RT v arabštině, RT v španělštině, RT Dokumentární HD, RT Dokumentární, RT TV.

Ruské ministerstvo zahraničí tyto kroky lotyšských úřadů odsoudilo a označilo je za „do očí bijící příklad pošlapávání základů demokratické společnosti – svobody sdělovacích prostředků a projevu". Ministerstvo zdůraznilo, že se jedná o represivní akci, „která nezanechává žádné pochybnosti o rusofobním podtextu vykonstruovaných obvinění".

Ministerstvo zahraničí poznamenalo, že sankce mají osobní charakter, osobně se týkají generálního ředitele MIA Rossyja Segodnya Dmitrije Kiseljova a nemohou se vztahovat na všechny, kteří spolupracují s mediálním holdingem.

Zprávy
0
Nejdříve staréNejdříve nové
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала