Registrace byla úspěšná!
Klikněte na odkaz v e-mailu zaslaném na adresu
Svět

RT DE připravuje žalobu na noviny Bild

© Sputnik / Evgeny Bijatov / Přejít do fotobankyLogotyp Russia Today
Logotyp Russia Today - Sputnik Česká republika, 1920, 09.03.2021
Sledujte nás na
RT DE připravuje žalobu na německé noviny Bild po obvinění ze „špionáže“. Německý bulvár ve svém materiálu tvrdí, že redakce RT DE „špehuje Alexeje Navalného“.
Společnosti Ruptly GmbH (videoagentura RT) a RT DE Productions GmbH (web RT v němčině) dostaly 26. února oznámení o uzavření účtů v bance Commerzbank, jejíž 15 % akcií patří Spolkové republice Německo, a to počínaje 31. květnem tohoto roku.
Stalo se tak měsíc po oznámení nadcházejícího spuštění televizního kanálu v prosinci 2021.
Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharovová uvedla, že Moskva považuje odmítnutí německých bank spolupracovat s RT DE a Ruptly za politický tlak. Podle ní bude Rusko nuceno přijmout tvrdá odvetná opatření proti německým médiím, pakliže SRN nezajistí normální provoz ruských médií.
Šéfka RT DE Dinara Toktosunovová okomentovala obvinění ze „špionáže“ německého bulvárního listu Bild.
TELEGRAMMMM "{$url}"
„Rádi bychom objasnili čtenářům, kteří neumí německy, oč jde: článek novin Bild vůbec není o tom, jak RT DE vyslala neuvěřitelně talentovaného německého vyšetřovatele, aby sledoval Navalného jménem ruských speciálních služeb. Do ruštiny se překládá následovně: „Průměrnému novináři Danieli Langeovi se nepovedlo získat ani ten nejmenší exluzivní materiál o stopách Fondu boje s korupcí v Německu a rozhodl se korespondenci z chatu, kde jej žádali, aby si dělal svoji práci, zveřejnit,“ uvedla Toktosunovová .
Zdůraznila, že „noviny Bild jsou ve své schizofázii legendární“.
„Obvinit nás ze sledování a zároveň zveřejnit všechny fotografie pohybu Navalného, zveřejnit fotografie kolony, ostrahy a nemocničního oddělení. Novinky ze žánru: Kdo se teď za něčím žene? Ano, kdyby ruské speciální služby potřebovaly nějaké další informace, jednoduše by si koupily předplatné BILDplus, “ uvedla šéfka RT DE.
Toktosunovová připomněla, že německé právo „zatím stále chrání tisk tím, že mu umožňuje shromažďovat informace o věcech veřejného zájmu“.

Kauza Navalného

Alexej Navalnyj byl zadržen 17. ledna na letišti Šeremetěvo po návratu z Německa, kde se léčil po incidentu s údajnou otravou. Odvezli ho na oddělení policie v Chimkách, kde se o den později Chimkinský městský soud v průběhu zasedání mimo soudní budovu usnesl, že má být vzat do vazby na 30 dní. Jak tvrdí ruské úřady, byl Navalnyj zadržen za porušení zkušebního období jakožto podmíněně odsouzený v kauze Yves Rocher. 29. prosince roku 2020 po něm bylo v RF vyhlášeno pátrání.
Logo RT. - Sputnik Česká republika, 1920, 10.12.2020
Svět
Televizní kanál RT slaví 15 let vysílání
Navalnyj byl dvakrát odsouzen podmíněně. Poprvé v kauze společnosti Kirovles v souvislosti se zpronevěrou přes 16 milionů rublů. Po druhé v kauze Yves Rocher v souvislosti s krádeží více než 30 milionů rublů. V posledním případě ho Zamoskvorecký soud města Moskvy odsoudil k 3,5 roku podmíněně.
V prosinci 2020 navíc Vyšetřovací výbor RF zahájil trestní řízení proti Navalnému podle článku o podvodech ve zvlášť velkém objemu. Podle vyšetřovatelů byly pro potřeby řady neziskových organizací shromážděny dary od jednotlivců - 588 milionů rublů (6,5 milionů eur).
Vyšetřování je přesvědčeno, že Navalnyj jako vedoucí těchto neziskovek „utratil více než 356 milionů rublů (4 miliony eur) z této částky na osobní účely“, včetně „pořízení osobního majetku, materiálních hodnot a úhrad výdajů, včetně dovolené v zahraničí“.
Moskevský městský soud pak uznal rozhodnutí nahradit podmíněný trest Alexeje Navalného za trest odnětí svobody za právoplatný. Bude muset strávit asi 2,5 roku za mřížemi. Soudkyně moskevského městského soudu Jižní Medvědkovo následně uznala Alexeje Navalného vinným v pomluvě veterána Velké vlastenecké války.
Zprávy
0
Nejdříve novéNejdříve staré
loader
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала