Муниципальные служащие Нью-Йорка во время протеста против обязательной вакцинации - Sputnik Česká republika, 1920
Svět
Aktuální novinky a události ze zahraničí

V Německu zakázali vysílání kanálu RT DE. MZV RF již oznámilo odvetná opatření

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy / Přejít do fotobankyLa chaîne de télévision RT
La chaîne de télévision RT - Sputnik Česká republika, 1920, 02.02.2022
Komise pro registraci a dohled nad německým mediálním regulátorem MABB zakázala vysílání televize RT DE v zemi, a to kvůli chybějícímu povolení. Ruské ministerstvo zahraničí na tento krok vzápětí zareagovalo.
„Komise registrace a dohledu (…) se 1. února 2022 oficiálně odvolala proti vysílání kanálu RT DE a zakázala jeho provoz v Německu, protože k tomu není povolení, které je potřeba v souladu s právními předpisy o médiích,“ píše se v tiskové zprávě orgánu.
Komise uvedla, že RT DE je vysílací kanál, který potřebuje povolení, jak to vyžaduje paragraf č. 52 státní smlouvy o činnosti poskytovatelů služeb v mediální sféře.
Kromě satelitního vysílání požádal regulátor také zastavení vysílání na webu, přes mobilní aplikace nebo chytrou TV aplikaci RT News. Německá strana se přitom domnívá, že televizní stanice nemůže apelovat na další povolení platná v EU.
Společnost RT DE Productions se proti rozhodnutí odvolá u soudu. Uvedla to zástupkyně šéfredaktora RT Anna Bělkinová s tím, že kanál bude i nadále vysílat z Moskvy.
K situaci se vyjádřila šéfredaktorka agentury Rusko dnes, Margarita Simoňjanová, která prohlásila, že vysílání bude pokračovat.

„Německý regulátor MABB dnes rozhodl, že produkční společnost RT DE Productions by měla přestat vysílat na satelitu Eutelsat, SMART TV, webových stránkách, aplikacích RT, a také na platformě Odysseus. Jenže RT DE Productions neprovozuje vysílání vůbec – ani v Evropě, ani kdekoliv jinde. Společnost jen vyrábí několik programů pro televizi RT DE, která vysílá z Moskvy a která má všechna vysílací práva jak v Německu, tak i v dalších 32 zemích Evropy. To je naprostý nesmysl. Vysílání nezastavíme. Je to stejně absurdní, jako kdyby ruský výbor pro komunikaci a masmédia Roskomnadzor zakázal kanálu Deutsche Welle vysílat na jejich vlastních stránkách. Mimochodem, za pokus to stojí,“ uvedla Simoňjanová.

Již dříve Rusko dnes plánovalo zahájit celodenní a celonoční vysílání v němčině. Zpravodajská studia kanálu RT DE, která se nacházejí v Moskvě a Berlíně, měla vysílat zprávy, talk show a dokumentární filmy. V den spuštění televize ale YouTube nový kanál zablokoval.
V srpnu obdržela společnost RT DE oficiální zamítnutí žádosti o udělení vysílací licence od Lucemburska, které odkazovalo na „informace a analýzy německých úřadů“. V září YouTube trvale uzavřel dva kanály RT DE za údajné „porušení pravidel komunity“. RT DE byla přitom na čtvrtém místě z hlediska vlivu mezi německy hovořícími médii a podle údajů Tubular Labs předstihlaDeutsche Welle a další německá média.
Později ruský velvyslanec v Berlíně Sergej Něčajev řekl, že Rusko „rozhodně“ odpoví na zastavení vysílání televizního kanálu RT DE v Německu. Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharovová a ruský ministr zahraničních věcí Sergej Lavrov již dříve uvedli, že Rusko může být nuceno na to reagovat. Jak sdělili agentuře RIA Novosti v tiskové službě mediálního managementu Berlín-Brandenburg (MABB), 17. prosince 2021 zahájil mediální regulátor soudní řízení proti RT DE Productions GmbH v souvislosti se spuštěním programu. Tobias Schmid, mluvčí německých mediálních regulátorů a vedoucí evropského mediálního dozoru, o této situaci „informoval Eutelsat“, sdělili v MABB.
Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov - Sputnik Česká republika, 1920, 18.01.2022
Svět
Německé úřady mohou být zapojeny do pronásledování RT DE, řekl Lavrov

MZV RF oznámilo odvetná opatření

Rozhodnutí německého regulátora médií zakázat vysílání RT DE nutí Moskvu k odvetným opatřením proti akreditovaným německým médiím. Dnes o tom informovalo ruské ministerstvo zahraničí.
Tento krok nás zbavuje jakékoli jiné možnosti reakce. Nezbývá než začít zavádět odvetná opatření proti německým médiím akreditovaným v Rusku, a také internetovým zprostředkovatelům, kteří svévolně a bezdůvodně smazali účty kanálu ze svých platforem,“ poznamenalo ruské ministerstvo.
Kromě toho rozhodnutí regulátoru na ministerstvu označili za „jednoznačný signál, že ruské obavy jsou demonstrativně ignorovány“.
Stejně tak ruský resort zdůraznil, že rozhodnutí regulátoru bylo přijato i přesto, že média fungovala na základě licence k satelitnímu vysílání vydané Srbskem, a to plně v souladu s Evropskou úmluvou o přeshraničním televizním vysílání, jejíž smluvní stranou je i Německo.
Zástupce stálého představitele Ruska při OBSE Maxim Bujakevič také dodal, že Moskva bude požadovat od představitele organizace pro svobodu médií jasnou reakci na rozhodnutí Berlína.
Sledujte náš kanál na jedné z nejbezpečnějších chatovacích aplikací Telegram, na kterém vám budeme přinášet aktuální zprávy a zajímavá videa.
Zprávy
0
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала