Муниципальные служащие Нью-Йорка во время протеста против обязательной вакцинации - Sputnik Česká republika, 1920
Svět
Aktuální novinky a události ze zahraničí

Řecké televizní odbory a rozhlas odsuzují zákaz EU pro RT a Sputnik

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy / Přejít do fotobankyLa chaîne de télévision RT
La chaîne de télévision RT - Sputnik Česká republika, 1920, 11.03.2022
Odborový svaz pracovníků řecké státní televize a rádia ERT uvedl, že Evropská unie provádí politiku mccarthismu a zakazuje RT a Sputnik, v důsledku čehož je v Řecku potlačována svoboda slova a svoboda tisku. Informování o událostech na Ukrajině státním kanálem podle svazu není objektivní.
„Svobodě projevu a svobodě tisku, neomezenému přístupu k pluralitním informacím, tedy jediné nezbytné podmínce ochrany objektivity, je nyní zasazováno mnoho rán,“ uvedla ve svém prohlášení odborová organizace pracovníků řeckého rádia a televize Celořecká federace asociací řeckého rozhlasu a televize (POSPERT).
Podle POSPERTu se stávající situace v Řecku vyvíjí už od roku 2010, kdy během finanční krize nebylo dovoleno veřejně a rovnoprávně diskutovat o úvěrových smlouvách a memorandech s trojicí věřitelů.
„Toto pokračovalo i nadále, až nakonec v éře pandemie se upevnilo úplně, kdy ve státem řízených soukromých médiích ‚experti‘ monopolizovali informace, čímž legitimizovali neústavně uložená a rozdělující vládní opatření (v boji proti koronaviru),“ sděluje se v prohlášení.
„Dnes v souvislosti se zahájením vojenských operací dochází k modernizovanému, novému útoku informačního hypermonopolu, který vyvrcholí zákazem Evropské unie ve stylu McCarthyho agentur RT a Sputnik, tedy jakýchkoli médií, která u nich nejsou oblibě, jelikož se neztotožňují s mainstreamovou propagandou. V „demokratické“ EU s naprostou svobodou projevu vůle jejích členů je uplatňováno jakési rasistické autoritářství, jež dokáže občany připravit o možnost vlastního rozhodnutí, a rovněž vymezit možnost vlastní volby, tedy osobního usouzení, kdo je dezinformuje, kdy a za jakým účelem propaganda používá fake news,“ uvažuje odborový svaz.
„I v údajně volně fungující, pluralistické a objektivní veřejnoprávní televizi však „mluví fakta sama za sebe“,“ prohlašují zaměstnanci ERT.
Budova MIA Rossiya Segodnya v Moskvě - Sputnik Česká republika, 1920, 10.03.2022
Svět
Vláda Ukrajiny navrhla trvalé zakázání zpravodajské agentury MIA Rossiya Segodnya
Signál ERT podle nich pokrývá pouze 70 % až 75 % území Řecka, což ochuzuje řecké obyvatelstvo o možnost nepřetržitého přijímání informací z veřejnoprávní televize.
„Absence korespondenta ERT v Rusku a fámy o tom, že (manažeři kanálů) chtěli, aby se novinář nacházel někde v Kypseli (Athénská oblast), předem určují nedostatek objektivity. Je skutečně v Rusku korespondent, nebo je objektivita stále obětována pro transatlantickou a evropskou politickou účelnost?" uvádí se v dokumentu.
Svaz považuje za nesprávné zastavení krátkovlnného vysílání řeckého rozhlasu a poznamenává, že BBC „před tváří katastrofických událostí“ rychle obnovuje vysílání na „krátkých vlnách“, čímž nově definuje jejich roli a důležitost.
POSPERT uvedl, že výsledkem této vládní politiky bylo zhroucení ústavní role, kterou má ERT hrát.
„Zaměstnanci ERT jsou si dobře vědomi toho, co je cenzura, vědí také, co znamená útočit na práci, informace, kulturu, zábavu. Čerstvé vzpomínky na útok na demokracii, když byla ERT v červnu 2013 odstavena, a ještě více na odsouzení nezaměstnanosti našich kolegů v médiích, která byla v posledních dnech umlčena, se POSPERT staví proti takové politice a otevřeně prohlašuje, že bude solidární se zaměstnanci a bude nadále odsuzovat útok na objektivitu informací,“ uvádí se v prohlášení.
Teroristé z Islámského státu - Sputnik Česká republika, 1920, 10.03.2022
Svět
Islámský stát potvrdil likvidaci jednoho ze svých lídrů
V červnu 2013 byla veřejnoprávní televize ERT uzavřena rozhodnutím vlády Antonise Samarase. Novináři byli obviněni z nešetrnosti a neprůhledné rozpočtové politiky. Novináři se domnívají, že uzavření kanálu bylo způsobeno jeho nezávislou pozicí v otázce vyložení vládní politiky a označili incident za politický trest. Novinářské odbory tvrdily, že rozhodnutí o uzavření ERT porušilo evropské charty lidských práv. Zaměstnanci státní televize dva roky vysílali přes internet bez vyplácené mzdy.
Řecký veřejnoprávní rozhlas a televize ERT se znovu otevřely přesně dva roky po uzavření, v červnu 2015.
Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová již dříve oznámila zablokování řady ruských médií v EU jako jedno ze sankčních opatření v souvislosti se speciální operací Ruska k demilitarizaci Ukrajiny. Von der Leyenová uvedla, že mezi ty, které mají být zakázány, patří RT, Sputnik a jejich dceřiné společnosti. Účty TikTok a Instagram těchto ruských médií již v EU přestaly fungovat, Meta k nim obecně v EU omezuje přístup.
Sputnik dříve informoval, že přístup k instagramovým účtům agentury je již omezen v téměř třech desítkách evropských zemí. V pondělí vyšlo najevo, že účty TikTok Sputniku a RT byly zablokovány také v zemích EU.
Dříve ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov v komentáři k situaci řekl, že Moskva neočekává, že by Západ uvalil sankce na novináře, sportovce a kulturní osobnosti. Předseda Rady pro lidská práva za prezidenta Ruské federace Valerij Fadějev zaslal výzvu představitelce OBSE pro svobodu médií Terese Ribeirové a vyzval ji, aby přijala opatření k dodržení norem týkajících se svobody sdělovacích prostředků, vzhledem k utlačování ruskojazyčných médií.
Facebook - Sputnik Česká republika, 1920, 11.03.2022
Demilitarizace a denacifikace Ukrajiny
Reuters: Uživatelům Facebooku bylo dovoleno vyzývat k násilí proti Rusům
Zprávy
0
Chcete-li se zapojit do diskuse,
přihlaste se nebo se zaregistrujte
loader
Chaty
Заголовок открываемого материала