20:40 27. října 2020
ČR
Získat krátkou URL
Prezidentské volby v Bělorusku a reakce na ně (134)
341833
Sledujte nás na

Poslanec Zdeněk Ondráček zkritizoval postup České televize. Podle něj ČT prezentuje jednostranný pohled na politické dění v Bělorusku a Polsku a zároveň zamlčuje nepohodlné informace. Konkrétně jim vyčítá například to, že nevěnuje dostatečnou pozornost debatám o možném rozdělení Běloruska Polskem a protestům probíhajícím v západní Evropě.

Český politik Zdeněk Ondráček usvědčil česká média z poskytování zkresleného či neobjektivního postoje ohledně informování o politickém dění v zahraničí. Jak uvádí poslanec ve svém facebookovém příspěvku, Česká televize neustále informuje o protestním hnutí v Bělorusku, zatímco obdobné procesy v dalších evropských státech a USA zůstávají bez náležitého povšimnutí.

Další výtkou ze strany Ondráčka vůči České televizi je způsob informování o podstatě běloruských protestů. Podle jeho názoru se představitelé ČT vyhýbají informování o zákulisních hráčích ovlivňujících nepokoje, stejně se tam nemluví o úloze polské televizní stanice Belsat TV, jež vysílá na území Běloruska v ruském a běloruském jazyce. Dále poslanec podotýká, že na této stanici probíhají například debaty týkající se možné anexe běloruského území.

„Proč nám neřeknou, kdo za nepokoji v Bělorusku stojí a jakou úlohu tam hraje televize Belsat TV. Víte o tom, že se na této TV v debatách již porcuje Bělorusko a Poláci si nárokují město Grodno? Je nám to jedno? To se ale také můžeme dočkat, že si začnou dělat nároky na Těšínsko!” varoval Zdeněk Ondráček.

Žádné informace se český divák nedozví ani o zamoření řeky Visly a Baltského moře, což se ve skutečnosti dá vykládat jako ekologická katastrofa, myslí si český politik.

Výzvy k anexi části Běloruska

Dříve jsme informovali o tom, že někteří polští politici a novináři připouštěli možnou anexi běloruského Grodna. Jedním z těch, kdo přišel s tímto kontroverzním návrhem, se stal polský novinář Tomasz Sommer, jenž působí jako šéfredaktor týdeníku Najwyższy Czas. Připomeňme, že tento týdeník byl založen polským politikem Januszem Korwinem-Mikkem, jenž nyní stojí v čele Konfederace svobody a nezávislosti mající jedenáct křesel v Sejmu Polské republiky.

„Je zcela očividné, že by se Grodno mělo v případě rozpadu Běloruska stát součástí Polska. PiS (Právo a spravedlnost, polská politická strana – pozn. red.) to ví, ale bojí se to říct,” uvedl Sommer ve svém tweetu.

Svůj pohled na toto téma následně vyslovil i bývalý místopředseda polské vlády Roman Giertych, jenž dříve zastával post předsedy pravicové politické strany Liga polských rodin a na začátku 90. let výrazně přispěl k obnovení organizace Všepolská mládež. Ve svém tweetu dal jasně najevo, že takový scénář nevylučuje.

„Za chvíli to PiS oznámí. Budou se snažit zahřát nacionalismus jako Sanace v roce 1938. Pro to, abychom se dostali ze spojenectví se Západem a stali se Putinovými partnery, stejně jako před druhou světovou válkou, během rozdělení Československa jsme se stali Hitlerovými partnery. Pak jsme dobyli Těšínsko. Na rok,” napsal bývalý polský poslanec Roman Giertych.
Téma:
Prezidentské volby v Bělorusku a reakce na ně (134)

Více:

Železný uvažuje o řízení ČT a neváhá očerňovat československého prezidenta
Okamura zuří: To, jak ČT zneužila pietu vůči československým letcům, už přesahuje opravdu všechno
„Jako rozdělení Československa v 1938.“ V Polsku vyzvali k anexi části Běloruska v případě kolapsu země
Lukašenko přirovnal situaci na západní hranici k období před Velkou vlasteneckou válkou
Generální štáb Běloruska informoval o posílení vojenského potenciálu sousedních zemí NATO
Štítky:
anexe, média, Bělorusko, Polsko, Zdeněk Ondráček, Česká televize
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář