15:15 19. srpna 2018
BBC

Místo propagandy BBC sledujte raději RT a Sputnik, řekl americký novinář

© chiefmoamba
Názory
Získat krátkou URL
31262

BBC se zabývá propagandou už po celé století pod přímým vlivem vlády Velké Británie, soudí americký spisovatel, rozhlasový moderátor a politický aktivista Stephen Lendman.

„Každý, kdo má ve Velké Británii televizor, ví, že vysílání BBC je zařazeno do daní, že BBC patří britské vládě a dělá propagandu už prakticky sto let. Vláda po léta přímo ovlivňuje politiku BBC", řekl Lendman v interview pro Sputnik.

Dodal, že v USA nedostávají hlavní informační kanály oficiální rozkazy vlády, co mají vysílat, a co ne, vnitřní pravidla ale existují.

„Existují neveřejná pravidla, která ty informační kanály velmi dobře znají. Následují kurz země bezpodmínečně. Podporují imperialistické války a policejní aparát. V Anglii patří vládě hlavní vysílatel, hlavní zdroj informace pro obyvatelstvo, a vláda samozřejmě rozhoduje, co je možno vysílat. A když se někdo proti tomuto systému postaví, neudrží se v něm dlouho", soudí Lendman.

Podle jeho slov, mnozí Britové odmítají kupovat licenci BBC ve prospěch kabelové televize.

„Říkám jim bravo! Kdybych byl Angličan, neplatil bych vládě ani cent, ani šilink, spíše bych se vzdal televize. Velmi dobře vím, co budou vysílat. Raději si zapnu Sputnik nebo RT", uzavřel Lendman.

Jedním z příkladů práce BBC je interview bývalého prezidenta Ukrajiny Viktora Janukovyče, z něhož vystřihli velký kus týkající se situace kolem Krymu, a konkrétně Janukovyčova slova o tom, že pro vystoupení poloostrova ze složení Ukrajiny a pro jeho připojení k Rusku hlasovalo v referendu na Krymu 90 procent obyvatel.

Lendmanův názor je zvláště aktuální na pozadí vyostřené informační války. Západní velmoci vytýkají Rusku agresivní propagandu, a oběťmi této kampaně stávají se stále častěji novináři, kteří hájí ruskou pozici v otázkách ukrajinské krize a jiných aktuálních problémů zahraniční politiky. Někteří z nich se dostávají dokonce na sankční seznam.

V Bruselu se hodlají postavit na odpor ruské propagandě: v září zahájí projekt pod vedením East StratComTeam. Za jeho pomoci se budou materiály čelící „propagandě RF" vysílat pro rusky mluvící obecenstvo v zemích EU, a také ve státech „Východního partnerství" (Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Gruzie, Moldavsko a Ukrajina).

Velký ohlas měl nedávný skandál s polskou rozhlasovou stanicí Hobby, která může přijít o licenci v souvislosti s translací na území Polska programů ruského rádia Sputnik, které je v Polsku označováno za „hlas Kremlu". Brzy má začít soudní líčení.

Více:

The Guardian: Západ má strach, že informační válku s Ruskem prohraje
Evropská unie předložila plán kladení odporu ruským médiím
Jak vedou česká média informační válku s Ruskem
KyberBerkut : Kyjev nezakázal jen ruská média, ale i Hlas Ameriky
Štítky:
informační válka, média, Sputnik, RT, BBC, Velká Británie, USA
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku