19:37 15. srpna 2020
Názory
Získat krátkou URL
13685
Sledujte nás na

Vytvoření nového ruskojazyčného televizního kanálu v Evropě znamená vyhlášení informační války proti Ruské federaci, prohlásil v pondělí v interview RIA Novosti známý polský politolog, ředitel Evropského centra geopolitické analýzy Mateusz Piskorski.

Ministr zahraničních věcí Polska Grzegorz Schetyna, nacházející se v Bruselu, v pondělí prohlásil, že Polsko se chystá uspořádat 10. září ve Varšavě konferenci dárců ohledně vytvoření ruskojazyčného televizního kanálu v Evropě. Podle jeho slov spuštění ruskojazyčného televizního kanálu, který bude předkládat evropské hledisko, je možné v roce 2016. Iniciátory projektu jsou Polsko a Holandsko.

„Nápad hlavy MZV Polska Grzegorze Schetyny svědčí o vyhlášení informační války proti Ruské federaci a nenechává nikoho na pochybách, jakou cestou se rozhodl jít hlavní představitel polské diplomacie", — řekl Piskorski.

Podle jeho slov je „vytvoření takového ruskojazyčného kanálu a možná i informační agentury, pracujících na území ruskojazyčných postsovětských států, údajně odpovědí na činnost Ruska v informačním prostoru".

„Popularita ruskojazyčných sdělovacích prostředků v některých státech bývalého SSSR je spojena především s existencí společného jazykového, kulturního a civilizačního prostoru", — domnívá se ředitel Evropského centra geopolitické analýzy. Přitom, jak řekl Piskorski, „ruskojazyčné sdělovací prostředky na postsovětském území jsou skutečně velmi různorodé a reálně představují různá hlediska".

„Operátorem tohoto nového evropského projektu, navrženého Grzegorzem Schetynou, má být Evropský fond jako podpora demokracie, plně kontrolovaný USA. Rozpočet tohoto fondu je plánován zpočátku ve výši 50 milionů amerických dolarů, polští daňoví poplatníci by vložili do tohoto fondu 10% z celkové částky. Projekt, navržený Schetynou za účasti Holandska, bude podporovat nejen existující protisystémové ruskojazyčné sdělovací prostředky, ale bude takzvanou „fabrikou kontentu", která začne rozšiřovat odpovídajícím způsobem připravené zprávy v ruských hromadných sdělovacích prostředcích", — řekl polský politolog.

Paradox situace spočívá v tom, že „vytvářený fond bude nástrojem v rukou Washingtonu, ale financovat ho budou evropští daňoví poplatníci", poznamenal ředitel Evropského centra geopolitické analýzy.

„Pan Schetyna, který absolutně nezná trh ruských médií, aktivně prosazuje tento projekt a nechápe, že od samého začátku ho diváci a čtenáři budou přijímat jako informační agresi a propagandu", — říká Piskorski.

Polský odborník předpokládá, že nemá smysl počítat s reálným úspěchem tohoto informačně — propagandistického projektu, „ale je nepochybné, že Polsko může na sebe opět upozornit jako na iniciátora barevných revolucí, destabilizujících Evropu.

Názory vyjádřené v článku se nemusí vždy shodovat s postojem Sputniku.

Více:

KyberBerkut získal přístup k tajné informační síti ministerstva obrany Ukrajiny
NATO obviňuje RF z „agresívních metod“ sběru informací o jejich vojenském námořnictvu
Porošenko informoval americké senátory o eskalaci situace na Donbasu
Fox News se omluvil za lživé informování o událostech v Baltimoru
Štítky:
televize, informační válka, Nizozemí, Polsko, Evropa, Rusko
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář