21:40 19. října 2018
Noviny

Forbes vyřešil záhadu protiruských nálad ukrajinských médií

© Sputnik /
Názory
Získat krátkou URL
136125

Evropané a Američané se tak báli, že Rusové je překonají v jejich informační hře, kterou sami začali, že se rozhodli aktivně financovat ukrajinské vysílání, píše Forbes.

Jedním z nejvýraznějších příkladů západní podpory „svobodného ukrajinského tisku" je kyjevský televizní kanál Hromadské TV. Právě on se stal symbolem tendenčních informačních válek mezi Ruskem a západním světem — válek, ve kterých Západ prohrává s „těžkým dělostřelectvem" Moskvy, píše vydání.

Podle finanční zprávy Hromadského TV za rok 2015 má televizní kanál dost zahraničních mecenášů, a to jak stálých, tak i dočasných. Mezi nimi jsou zcela neškodní, jako například Pact and Thomson — organizace, zabývající se přípravou mladých novinářů. Ale nejvýraznějšími sponzory televizního kanálu jsou velvyslanectví evropských zemí na Ukrajině a Evropská komise — což je dost zajímavé vzhledem k lítému protiruskému zaměření médií, zdůrazňuje autor článku.

„Jak nejjednodušeji shromáždit peníze na mediální projekt na Ukrajině? Prostě se nalaďte na protiruskou rétoriku a získejte peníze od USA a Evropy", píše autor Forbes.

Takové skutečnosti jsou obzvláště zajímavé na pozadí toho, že USA, Velká Británie a Německo rády „bijí na poplach" ohledně vlivu ruské televize na společenské mínění na Ukrajině a v dalších zemích. Vypadá to tak, že Západ sám usilovně investuje do rozvoje své oficiální pozice, a Hromadské TV je toho živým důkazem, uzavírá vydání.

Více:

Forbes: Ukrajina by neměla dělat princeznu v očekávání rytíře na bílém koni
Stratfor: Neúspěch nové vlády může Ukrajinu vrátit na proruskou cestu
The New York Times: Západ sám postrkuje Ukrajinu ke korupci
Lavrov uvedl příčinu krize na Ukrajině
Porošenko zakázal promítání ruských filmů na Ukrajině
Medveděv o Ukrajině: průmysl tam není, stát neexistuje
Štítky:
finance, média, Západ, Ukrajina
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku