Widgets Magazine
16:25 12. listopadu 2019
Pochod nacionalistů v Kyjevě

Blamáž mediálních psů Zdeňka Bakaly. Server Aktuálně se zoufale snaží očistit obraz Ukrajiny

© AP Photo / Efrem Lukatsky
Názory
Získat krátkou URL
4571
Sledujte nás na

Server Aktuálně zveřejnil reportáž o tom, jakým způsobem ruská média hovoří o Ukrajině. „Bojuje se také v médiích a na sociálních sítích,“ píše portál k tomu, že ruští novináři údajně neprávem očerňují Ukrajinu. Opravdu?

Novináři Aktuálně referují o Ukrajinském krizovém mediálním centru, které, podle jejich slov, monitoruje ruské zpravodajství a „vyhodnocuje, jaké informace ruská veřejnost dostává o válce na Ukrajině“. Jeho pracovníci se údajně často setkávají s otázkami, jak mohou svoji práci dělat, aniž by z ní zešíleli.

„Připouštím, že je to někdy psychicky náročné,“ cituje portál slova Aleksandry Cechanovské, pracovnice centra.

„Ruské televize od počátku války na Donbase v roce 2014 líčí Ukrajinu a její představitele jako panoptikum hrůz. Jako válečné štváče a zločince, kteří nenávidí Rusko a všechny, kteří mluví rusky,“ píše Aktuálně.

Cechanovská sdělila, že televize je v ruském mediálním prostředí hlavním zdrojem informací. Velkou váhu ale mají prý také sociální sítě, které se Ukrajina snaží omezovat formou zákazu ruských sociálních sítí. Jako příklad uvádí VKontaktě, Odnoklassniki a vyhledávač Yandex, kde se údajně má „hemžit protiukrajinská propaganda“.

Svůj materiál Aktuálně zpestřilo pečlivě nastříhaným videem vyjádření ruských mediálních tváří o Ukrajině, které publikovalo výše zmíněné Ukrajinské krizové mediální centrum na YouTubu.

Ve videu hosté a moderátoři ruských televizí hovoří o Ukrajině jako o failed state (selhavším státu), označují ji za „obchodní projekt“. Dále ve videu zemi označují za „nacistický stát“, poukazují na obchod s lidskými orgány, beztrestné znásilňování, vraždy a mnoho dalšího.

Lžou ruská média o Ukrajině?

V ruce 2015 vypukl skandál poté, co na internet pronikly informace i s videi o tom, že na jednom ze hřbitovů v ukrajinské Oděse se nachází velké množství hrobů, které jsou popsané jako „biologický odpad“. Rozměr mohyl pro poslední odpočinek tohoto „biologického odpadu“ ovšem dosahuje rozměrů dospělého člověka.

Podle novin Komsomolskaja pravda se záběry na síti nejdříve objevily s vysvětlením, že se jedná o hroby ruských vojáků v Rostovské oblasti Ruska. Později se vysvětlilo, že se jedná o hroby s „biologickým odpadem“ u Oděsy. Na zveřejněných videích je vidět, že se jedná o stovky a tisíce hrobů. Na některých hrobech s tímto „biologickým odpadem“ jsou vidět kříže a věnce.

Jeden z video blogerů přitom zveřejnil video cesty na místo, kde se mohyly s údajným „biologickým odpadem“ nacházejí, aby zajistil maximální transparentnost.

Oslavy 110 let od narození Stěpana Bandery

Prvního ledna letošního roku ukrajinské nacionalistické organizace oslavovaly 110. výročí od narození Stěpana Bandery. V hlavním městě Kyjevě proběhly velké pochody s loučemi a banderovskými symboly.

Bandera a jeho Ukrajinská povstalecká armáda je zodpovědná za Volyňský masakr Poláků, kdy bylo bestiálně zavražděno, včetně dětí kojeneckého věku, až 100 000 lidí.   

K obrovské vlně násilí ze strany přívrženců Stěpana Bandery docházelo i za bílého dne „pro pobavení publika“ na bezbranných ženách či dětech. Hrůzné činy Banderovců jsou dodnes zdrojem nenávisti Poláků k Ukrajincům.

Uniforma SS a nacistického Wehrmachtu, Ukrajinská vlajka a vpřed

Na internetu se v červenci roku 2019 objevilo video mužů oblečených do uniforem SS a Wehrmachtu, kteří jedou ve voze bez střechy s ukrajinskou vlajkou po městě, aniž by si jich okolí všímalo. Video je dostupné ZDE.

Smrt „moskalům“

„My jsme děti Ukrajiny. Nechť Moskva leží v ruinách. Smrt moskalům. Smrt moskalům.“

Kanál NBC Left Field přinesl v roce 2017 reportáž o výcvikovém táboře nacionalistů pro ukrajinské děti, které se učí zabíjet „separatisty, protože to nejsou lidé“. Malé děti se učí zacházet se zbraněmi, zpívají nacionalistické písně a procházejí vojenským výcvikem, aby v budoucnosti mohly bojovat proti „separatistům“. Kemp svým charakterem připomíná německé nacistické tábory Hitlerjugend.

Útoky na nepohodlná média

V roce 2016 došlo k útokům na ukrajinský televizní kanál Inter. Útočníci zapálili jeho budovu, neboť nebyli spokojeni se zpravodajstvím a politickou linií tohoto televizního kanálu. V reportáži německé Deutsche Welle je dokonce vidět nápis na zdi: „Inter jsou agenti Moskvy.“

Na jiném videu je vidět, jak maskovaní muži pronikají do budovy televizního kanálu, kterou následně zapalují. Předtím došlo k blokádě kanálu. Útok na televizní kanál Inter odsoudili dokonce v Radě Evropy. Ta vyzvala, aby Ukrajina ochránila žurnalisty při jejich činnosti před útoky nacionalistů.

Nálezy zavražděných dívek a žen v oblastích bojů

V roce 2014 přinesl televizní kanál NTV reportáž, kde domobrana Donbasu prohlížela opuštěné pozice ukrajinských vojsk a dobrovolnických praporů. Na místě nalezli i několik těl žen, zastřelených se svázanýma rukama.

Domobrana tehdy informovala, že v oblasti mizeli obyvatelé, kteří byli následně nalézáni zavraždění.

„Nejstrašnější je, že v okolních vesnicích neustále mizeli místní obyvatelé, hlavně mladé dívky. Domobranci nyní nepochybují o tom, že je v kempu ukrajinské armády znásilňovali a zabíjeli,“ prohlásil reportér NTV.

Utlačování národnostních menšin

Ukrajina není etnicky jednolitá země. V průběhu posledních několika let si národnostní menšiny žijící na Ukrajině stěžují na utlačování a omezování v právech ze strany ukrajinské vlády.

Během nedávné tiskové konference maďarský premiér Viktor Orbán prohlásil, že maďarská menšina na Ukrajině je diskriminována a vystavována častým fyzickým útokům.

„Co máme dělat v situaci, kdy maďarská menšina v zakarpatském regionu (Ukrajiny) strádá kvůli diskriminaci a žije ve strachu? Strádají kvůli diskriminaci ze strany zákona. A velmi často jsou zde vystavováni fyzickému násilí,“ prohlásil Viktor Orbán během tiskové konference 30. října.

Převrat na Majdanu

Na Ukrajině došlo v roce 2014 k nezákonnému převratu. Po těchto událostech na kyjevském Náměstí nezávislosti začala občanská válka na východě země, neboť Donbas odmítl přijmout nové politické uspořádání vytvořené po převratu.

Názory vyjádřené v článku se nemusí vždy shodovat s postojem Sputniku.

Více:

Ministerstvo zahraničí dostalo zelenou na rozpočet na příští rok. Jde o částku v řádech miliard korun
„Milion chvilek zajel do slepé uličky, jen si to nechce přiznat.“ Komentátor Holec uvažuje o budoucnosti spolku
Bývalý zástupce Bulharska v NATO: Ruská protivzdušná základna v Srbsku? Zda ano, je třeba tomu bránit všemi způsoby
Sorosovi „hlídači nezávislosti“ novinářů dostali za pravdu od Rady pro rozhlasové vysílání. Co udělá Xaver?
Na veřejnost se dostalo „desatero“ ČT pro sociální sítě. Co redaktoři nesmí lajkovat či zveřejňovat?
Štítky:
občanská válka, média, Rusko, Ukrajina
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku
  • Komentář