12:59 23. září 2017
Praha+ 14°C
Bratislava+ 12°C
    Místopředseda ruské vlády Dmitrij Rogozin

    Rogozin se vysmál prohlášením šéfredaktora Bildu o rusofilii

    © Sputnik/ Sergej Mamontov
    Politika
    Získat krátkou URL
    223738920

    Vicepremiér Ruska Dmitrij Rogozin na své stránce na Facebooku odpověděl na prohlášení šéfredaktora německých novin Bild Juliana Reichelta, který označil rozhodnutí nebrat ohled na medaile ruských sportovců na olympiádě 2016 za rusofilství.

    „Nebalamuťte hlavy ani nám, ani svým čtenářům. Vy jste stejní rusofilové, jako já — základní tón Velkého divadla," okomentoval slova Reichelta vicepremiér.

    Rogozin dříve obvinil redakci Bildu z rusofobie ve spojení s tím, že během olympijských her v Riu byla na stránce novin poblikována tabulka s počty medailí, kde nebyl brán ohled na výsledky ruského národního týmu. Šéfredaktor novin Julian Reichelt se v odpovědi na tento incident označil za rusofila.

    Redakce Bildu nezařadila ruský tým do soupisu medailistů na olympiádě, vysvětlila to existencí údajného „státního dopingového programu". Toto obvinění bylo založeno na takzvané zprávě McLarena, jejíž autoři nedokázali přinést důkazy o existenci tohoto programu.

    Ruský národní tým, který se účastnil jen v částečné sestavě, v konečném výsledku olympiády skončil na čtvrtém místě, získal 56 medailí, 19 z nich bylo zlatých.

    Více:

    V Riu skončily XXXI. letní Olympijské hry
    Noviny Bild se zaradovaly z vyloučení ruských paralympioniků
    Sportovci z Běloruska ponesou na Paralympiádě svou i ruskou vlajku
    Rusko může podat žalobu u ESLP kvůli ochraně práv svých paralympioniků
    Ruským sportovcům nepovolili účast na Paralympijských hrách 2016
    Štítky:
    rusofilie, doping, rusofobie, Letní olympijské hry 2016, Bild, Dmitrij Rogozin, Německo, Rusko
    Pravidla společenstvíDiskuse
    Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku