13:12 15. srpna 2020
Politika
Získat krátkou URL
151172
Sledujte nás na

Vládní garnitura se chystá zmocnit České televize a pomoci jí k tomu má portál Sputnik. Takový názor vyslovil šéfredaktor serveru FORUM 24 Pavel Šafr ve svém článku. Podle něj volba do Rady ČT může zásadním způsobem ohrozit svobodu slova v zemi.

Volba do Rady ČT budí již delší dobu vášně napříč politickým spektrem. Podle šéfredaktora serveru FORUM 24 Pavla Šafra se „vládnoucí garnitura“ pokusí České televize definitivně zmocnit.

„Jak se zpívá v Internacionále: ‚Poslední bitva vzplála‘, a vládní síly se daly na pochod proti Kavčím horám,“ napsal Šafr před volbou.

Bez Sputniku to nejde

Problém vidí v tom, že poslanci zvolili do Rady ČT ekonomku Hanu Lipovskou, kterou navrhla Česká biskupská konference, redaktora týdeníku EURO Pavla Matochu a novináře Lubomíra Xavera Veselého.

Matocha se podle Šafra provinil tím, že o něm „v Babišových Lidových novinách jeden Babišův poslanec řekl, že je ‚nekontroverzní‘“. O Lipovské zase tvrdí, že je „ultrakonzervativní katolička“ a „fanatická odpůrkyně Evropské unie a veřejnoprávních médií“.

„Její kandidatura je jedním z nejhorších hříchů Dukovy církve a ukazuje, do jakých hnědých bažin dovedl současný pastýř svěřené stádo,“ píše Šafr.

Šafr se dále domnívá, že se Xaver Veselý dostal do rady i díky pomoci redakce Sputniku:

„A pak tu máme supervýrazného Luboše Xavera Veselého, hvězdu celé proruské fronty. Má mimo jiné i podporu ruského Sputniku, takže jsou jeho šance na zvolení do Rady vskutku značné.“

Vládní propaganda

Pravda už i před touto „zlomovou obměnou“ Rady ČT česká veřejnoprávní televize podle Šafra začala připomínat ruskou televizi Rossija 1. Důvodem má být to, že v době koronavirové krize příliš velký prostor dostávají vládní ministři na úkor jejich politických oponentů.

„Zatímco tu proběhla řada demonstrací na obranu veřejnoprávních médií, tak se Česká televize už sama postupně transformovala do klíčového vládního média,“ míní Šafr. „Definitivní paseku v pluralitě a demokratickém étosu vysílání přitom napáchala služebnost vedoucích editorů zpravodajství v čase koronavirové krize, kdy se z televizní obrazovky line pod záminkou obrany občanů před epidemií nekonečný proud vládní propagandy,“ tvrdí dále.

Jmenovitě obviňuje ředitele zpravodajství Zdenka Šámala, šéfredaktora Pavla Mrzenu a jeho „nesmírně arogantního zástupce“ Františka Lutonského. Nelíbí se mu ani pořad Michaely Jílkové Máte slovo.

„Příznivci liberální demokracie a západního konceptu svobody mají ale v České televizi stále ještě hrstku svých ostrůvků, které není třeba jmenovat, abychom jim zbytečně neškodili,“ píše s obavami o svobodomyslných novinářích Šafr, kteří ale dostávají prostor mimo hlavní vysílací časy.

Černý den pro demokracii

Šéfredaktor portálu FORUM 24, který dříve stál v čele redakce Lidových novin či MF DNES, se obává, že společnost změny v České televizi přijme tak, jak to bylo v případě, kdy holding Agrofert ovládl vydavatelství MAFRA, kam spadají i výše jmenované tituly.

„Jestliže tolik lidí mlčelo k destrukci demokratických novin, tak si vládní síly mohou již předem gratulovat k dobytí další kóty v České televizi. Celá řada lidí se na to již psychicky i morálně připravila a řada jiných lidí se již také psychicky připravuje na to, že budou muset odejít,“ konstatuje.

„Nenávist k liberální demokracii a k naší svobodě je stoprocentní a touha zmocnit se kořisti je veliká,“ píše na závěr o vládní většině, kam kromě ANO a ČSSD zařadil i KSČM spolu s SPD.

Poté, co byli ohlášeny výsledky voleb, označil Šafr středu za černý den pro demokracii.

„Stalo se to. Babišův mocenský kartel ovládl Radu České televize. Toto je černý den pro českou demokracii. Arogance držitelů moci je neskutečná a vrátí se jim to,“ napsal na Twitter.
„Jakmile noví členové Rady České televize zasednou do svých křesel, stane se tento orgán povolným nástrojem vlády a téměř i spřízněnou silou proruské páté kolony,“ varoval ve svém dalším článku.

Kromě zmíněné trojice do Rady ČT kandidovali i psycholog Ivan Douda, filmový tvůrce a děkan FAMU Zdeněk Holý a mediální manažer Michal Klíma. Část opozice a spolek Milion chvilek pro demokracii se obává, že středeční volba kandidátů může ohrozit nezávislost České televize.

„Pokud koalice ANO+KSČM+SPD získá v Radě ČT dostatek loajálních lidí, může prosadit odvolání generálního ředitele. Na této pozici by se jim totiž jistě hodil člověk, který odstraní takové nepohodlné pořady, jako jsou třeba Reportéři ČT,“ napsal spolek Milion chvilek.
„SBOHEM nezávislé Radě České televize,“ napsali po volbě členové spolku.

Více:

Komentátor Holec to v pořadu Xavera otevřeně o kauze ruského agenta: Do redakce Respektu zatelefonoval Pavel Novotný
Tihle se napakují na koronaviru. O koho jde?
Dvojí metr? Kdo může ovlivňovat volbu radních ČT
Štěpánek prozradil, kdo jsou antidemokratičtí exoti, a sdílel foto. Lidé je označili za pacienty protialkoholní léčebny
Sněmovna zvolila nové členy Rady ČT. Nejčernější scénář kavárny se naplnil
Štítky:
demokracie, Pavel Šafr, Rada ČT
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář