00:30 20. září 2020
Politika
Získat krátkou URL
12399
Sledujte nás na

Poslanec a předseda Trikolóry Václav Klaus mladší na svém profilu na sociální síti uveřejnil otevřený dopis, který dostali všichni poslanci Parlamentu České republiky. A Klaus jej přirovnal k dopisu, který psal Brežněv Dubčekovi.

Klaus mladší zveřejnil kopii onoho dopisu na profilu na sociální síti. „Píší nám z EU ohledně volby do rady státní (české) televize. A snad bez komentáře by to stačilo: Asi takhle psal Brežněv Dubčekovi. A ta drzost – ‚kdybyste zvolili toho pána od Bakaly – to by bylo v pořádku Vaše volení, takhle ne!!‘,“ napsal v příspěvku předseda Trikolóry.

Pokračoval s tím, že by bylo možná nejlepší prodat celou ČT Evropské unii, která by ji pak financovala, tudíž by lidé nemuseli platit televizní daň a „tihle pánové by pak seděli v té radě“.

„Program by byl asi v jádru dost stejnej – jen by se to jmenovalo Evropská televize,“ zakončil své vyjádření.

Co se týče samotného dopisu, ten byl poslán ze strany čtyř mužů, a to Lutze Kinkela, generálního ředitele Evropského centra pro svobodu tisku a médií, Mogense Blichera Bjerregarda, předsedy Evropské federace novinářů, Scotta Griffena, zástupce ředitele Mezinárodního tiskového institutu a Adama Černého, předsedy Syndikátu novinářů České republiky.  

Otevřený dopis je adresován všem poslancům Parlamentu České republiky.  V samotném začátku čtveřice uvádí, že před plánovanými březnovými volbami do Rady České televize je vyzývali, aby volili nezávisle na jakémkoli politickém zásahu či údajných pokusech o ovlivnění.

„Toto rozhodnutí bylo zásadní pro svobodu a nezávislost veřejnoprávní televize v České republice. Výsledek voleb zbývajících kandidátů dne 28. května je však z našeho pohledu velkým důvodem k obavám,“ píší dále.

Nezávislost veřejnoprávní televize

Kromě toho uvádí, že jsou znepokojeni tím, že složení dané rady podle nich nelze považovat za nestranné a vyvážené napříč politickými skupinami. „Zvolení kandidáti odrážejí jednostrannou politickou nerovnováhu a to otevírá riziko přímého politického vlivu,“ pokračují.

V dopise je zmíněn uniklý e-mail předsedy Volebního výboru Poslanecké sněmovny, kde byly uvedeny rady poslancům, aby volili kandidáty na základě politických preferencí a postoji k vládní straně ANO.

V neposlední řadě je v něm uvedeno, že výsledek volby považují za znepokojivý, a to vzhledem k „udržení mezinárodních standardů nezávislosti veřejnoprávní televize“. Dodávají, že veřejnoprávní vysílání má sloužit veřejnému zájmu.

V této souvislosti připomeňme, že Poslanecká sněmovna zvolila na konci května v tajné volbě do Rady České televize ekonomku Hanu Lipovskou, novináře Pavla Matochu a moderátora Luboše Xavera Veselého.

Více:

Sněmovna zvolila nové členy Rady ČT. Nejčernější scénář kavárny se naplnil
Hampl prozradil, o co půjde po zvolení Veselého do Rady ČT. Šarapatka už se připravuje na válku
Komentátor Holec to v pořadu Xavera otevřeně o kauze ruského agenta: Do redakce Respektu zatelefonoval Pavel Novotný
Xaver Veselý se po zvolení do Rady ČT zřekl podpory Klause mladšího: Obrovská chyba. Nejsem jeho voličem
Štítky:
otevřený dopis, dopis, Parlament, Luboš Xaver Veselý, Česká televize, Trikolóra - hnutí občanů, Václav Klaus mladší
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář