21:52 19. září 2020
Slovensko
Získat krátkou URL
9793
Sledujte nás na

Vysílání slovenských televizí je pod dohledem Rady pro vysílání a retransmisi. Pokud tedy jedna z nich udělá jen malý přešlap ve vysílání, bude muset platit sankce. K dnešnímu dni dostala už každá slovenská televize pokutu a dohromady musí zaplatit 25 tisíc eur. Píše o tom portál Topky.sk.

Rada pro vysílání a retransmisi Slovenska zasedá každý měsíc a jejím hlavním úkolem je kontrolovat, zda slovenské televize a rádia vysílají v souladu se zákony. Ve středu 5. června proběhlo další z těchto zasedání, během kterého bylo rozdáno velké množství pokut. Nejhůř na tom byla televize JOJ, která dostala pokutu 10 tisíc eur.

Televize JOJ doplatila na několik sekund, kvůli kterým se nevešla do zákonem stanoveného limitu na reklamu. Podle zákona během jedné hodiny vysílání nemůže reklamní slot přesáhnout 12 minut. Televizi JOJ se však jen v prosinci podařilo toto pravidlo porušit hned třikrát. Jednou o 28 sekund a dvakrát o 27 sekund. Kvůli tomuto prohřešku musí teď televize zaplatit tuto částku.

Další pokutu ve výši 6 638 eur dostala televize Wau kvůli reprízám relace Inkognito. Důvodem byly titulky pro neslyšící. „Nebyly synchronizovány se zvukovou stopou programu a nezachytávaly mluvený projev způsobem, který by umožnil osobám se sluchovým postižením porozumět obsahu,“ uvedla Rada pro vysílání a retransmisi.

Pokutu dostala také stanice RTVS. Pět tisíc eur musí zaplatit za reportáž o vánoční pohádce Vánoční přání. Televize se podle Rady dopustila skryté reklamy, konkrétně skryté mediální komerční komunikace.

Televize Markíza byla také pokutována. Dostala však „pouze“ 3000eurovou pokutou. Příčina byla v reklamě. Televize mají totiž povinnost informovat o tom, že v programu jsou umísťovány produkty. Markíze na to však v pořadu Teleránu zapomněla. „Subjekt televizního vysílání zřetelně neinformoval veřejnost o existenci umístění produktu označením při jejich pokračování po přerušení mediální komerční komunikací,“ uvedla Rada.

Televize Markíza v minulosti dostala mnohem vyšší pokuty. Například za reportáž, ve které se objevily amatérské záběry z porodu, po kterém žena zemřela. Rada se tehdy rozhodla televizi uložit pokutu ve výši 33 319 eur. A to i přesto, že video zveřejnili se souhlasem manžela zemřelé.

Více:

Vědci vysvětlili, proč je nebezpečné sedět před televizí
Neziskovka Sorose zveřejnila výsledky soutěže Novinářská cena 2018: nejvíce nominací měly Česká televize a Český rozhlas
Klaus-ml.: Státní televizi musí řídit stát, slovo „veřejnoprávní“ je marketingová floskule
Štítky:
Slovensko, pokuta, stanice, televize
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář