23:26 14. prosince 2017
Praha+ 3°C
Bratislava+ 2°C
    Recep Tayyip Erdogan

    Turecká média skoro ignoravala důkazy Ruska o Erdoganovi a ropě Daiš

    © AP Photo/ Lefteris Pitarakis, File
    Svět
    Získat krátkou URL
    136102

    Provládní média Turecka mlčela o prohlášeních Ministerstva obrany RF ohledně tureckého pašování ropy DAIŠ a účasti v tomto procesu prezidenta Erdogana a členů jeho rodiny. Média, blízká vládě, navrhla uveřejnění reakce USA na prohlášení Ruska, což vyvolalo krajně negativní reakci tureckých čtenářů.

    Mezitím vydání levicového směru na svých stránkách věnovala velkou pozornost důkazům, předloženým Ruskem.

    Na briefingu pro novináře Ministerstvo obrany Ruska předložilo důkazy, že Turecko spolupracuje s bojovníky Daiš, a rodina prezidenta Erdogana se účastní obchodu s ropou Daiš.

    Noviny Hürriyet, které jsou považovány za vizitku tureckých médií, nezveřejnily na svých webových stránkách prohlášení Ministerstva obrany Ruska. Za několik hodin po skončení briefingu ministerstva čtenáři, udivení mlčením novin, začali v populární turecké sociální síti diskutovat událost pod tématem: Cenzura novin Hürriyet 2. prosince 2015. V jednom z komentářů uživatel napsal: "Oni (pracovníci Hürriyet — pozn. red.) nechápou, že brzy jejich noviny pod nátlakem Erdogana a Strany spravedlnosti a rozvoje se s konečnou platností změní ve vládní informační plátek. Důvěra k nim bude ztracena".

    Hurriyet
    Hurriyet

    Další čtenář zanechal takový komentář: „Teď už nemá smysl sledovat publikace v tureckých médiích. Jestli chcete získat důvěryhodnou informaci, musíte číst zahraniční tisk a velmi malé množství místních vydání. Taková je dnešní realita."

    Hürriyet nezměniy svou strategii ani ve čtvrtek. Co se týče prohlášení Ministerstva obrany Ruska, noviny se omezily na drobnou poznámku, v které byla uvedena reakce USA na důkazy, předložené Ruskem.

    Další významné noviny Turecka Milliyet také nevěnovaly pozornost videu a fotomateriálům, předloženým Ruskem, a omezily se pouze na uvedení reakce Ameriky.

    Noviny Milliyet
    Noviny Milliyet

    Noviny Vatan na první straně uveřejnily zprávu o jednání Turecka a Kataru o dodávkách přírodního plynu, který je uváděn jako alternativa ruského plynu, a informaci o zbrojní pomoci, kterou Rusko údajně poskytuje syrským Kurdům ze strany Demokratický svaz.

    Noviny Vatan
    Noviny Vatan

    S podobnými články vyšly ve čtvrtek i noviny Türkiye, známé svým blízkým vztahem k Erdoganovi.

    Noviny Türkiye
    Noviny Türkiye

    Příklad z novin si vzaly i přední televizní kanály a rozhlasové stanice země.

    Mezitím představitel levicových socialistických názorů, zpravodajský portál SoL věnoval prohlášením Ruska velkou pozornost. Portál také upozornil na to, že Západ má důkazy o obchodu s ropou mezi Tureckem a IS a uveřejnil některé články, přeložené ze západního tisku, týkající se styků Turecka s džihádisty Daiš. SoL upozornil čtenáře na přehlížení ruských prohlášení ze strany největších tureckých provládních médií.

    Zpravodajský portál SoL
    Zpravodajský portál SoL

    Více:

    Brífink MO RF: Hlavním odběratelem ropy kradené Daiš v Sýrii a Iráku je Turecko. Důkazy
    Média: Turecko povolilo Francii používat jeho vzdušný prostor
    Turecko oznámilo, že je připraveno jednat s Ruskem o Su-24
    V Turecku prověří, jestli obraz Gluma neuráží Erdogana
    Štítky:
    média, Turecko, Rusko
    Pravidla společenstvíDiskuse
    Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku