21:14 08. srpna 2020
Svět
Získat krátkou URL
16144
Sledujte nás na

Bývalý pracovník Ruské antidopingové agentury (RUSADA) Vitalij Stěpanov nekonkretizoval v plné verzi interview pro americkou televizní stanici CBS svá prohlášení o tom, že ruská olympijská reprezentace v Soči dopovala.

Přitom byla dokonce i předem anoncovaná obvinění uvedena v pořadu 60 minut nikoli jako přímá řeč, ale jen slovy moderátora Armena Ketějana.

Televizní stanice zveřejnila už dříve upoutávku na interview, podle něhož Stěpanov tvrdí, že přinejmenším čtyři ruští sportovci, kteří vybojovali zlaté medaile na olympiádě 2014 v Soči, používali zakázané přípravky, a bývalý vedoucí moskevské antidopingové laboratoře Grigorij Rodčenkov má seznam ruských sportovců, kteří užívali během sočské olympiády doping. Ruský ministr sportu Vitalit Mutko prohlásil, že je to informační útok na Rusko a právníci zvažují možnost pohnání Stěpanova k soudu, až uvidí, v jaké „podobě se všechno objeví v pořadu CBS".

Moderátor pořadu řekl, že Rodčenkov odjel z Ruska do USA, kde se začal svěřovat Stěpanovovi, a ten natočil 15 hodin jejich rozhovoru.

„Všechny rozhovory jsme odposlechli. A nejvíce šokující z toho, co řekl Rodčenkov je toto: přinejmenším čtyři ruští (sportovci) vybojovali zlaté medaile na sočské olympiádě díky steroidům, a jeho laboratoř to utajila. Zástupce Rodčenkova nám řekl, že teď to komentovat nemůže, je nedostupný", řekl Ketějan.

„Rodčenkov jako vedoucí laboratoře testující léčivé přípravky v Soči se chlubil tím, že má v rukou tak zvaný „sočský seznam" ruských sportovců, kteří nečestně soutěžili na olympiádě", dodal moderátor.

Štítky:
meldonium, doping
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář