17:28 21. ledna 2018
Praha+ 1°C
Bratislava+ 2°C
    Televize Euronews

    Euronews napravila chybu v zprávě o krymských Tatarech

    © AFP 2018/ Philippe Desmazes
    Svět
    Získat krátkou URL
    0 312

    Televize Euronews napravila chybu v anglické verzi zprávy o počtu deportovaných krymských Tatarů.

    Mluvčí MZV RF Maria Zacharovová upozornila na to, že v anglojazyčné verzi příspěvku byl počet Tatarů deportovaných z Krymu zvýšen desetkrát v porovnání s ruským textem. „Čekáme na oficiální omluvu televize Euronews," napsala na svém účtu na Facebooku.

    Na webu televize mají teď poznámku: „Tento text byl opraven kvůli změně počtu deportovaných v prvním odstavci." V obou jazycích jde o stejnou informaci, že „přes 200 tisíc Tatarů bylo deportováno 18-20. května roku 1944."

    Viceprezident dozorčí rady Euronews Petr Fjodorov sdělil RIA Novosti, že nárok Marie Zacharovové byl odůvodněný. Slíbil, že pošle stížnost vedení televize, a označil práci novinářů za „absolutní nonsens a neprofesionalitu."

    Pietní akce u příležitosti 72. výročí deportace krymských Tatarů a dalších národů za hranice poloostrovu se konaly na Krymu 18. května.

    Více:

    MZV RF čeká na omluvy Euronews za příspěvek o deportaci Krymských Tatarů
    Štítky:
    krymští tataři, Euronews
    Pravidla společenstvíDiskuse
    Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku