10:10 20. ledna 2018
Praha+ 1°C
Bratislava0°C
    Russia Today

    Ve štábu Hillary Clintonové obvinili RT z pokusů ovlivnit volby v USA

    © Sputnik/ Yevgeniy Biyatov
    Svět
    Získat krátkou URL
    20271

    Neera Tandenová, zplnomocněnkyně pro kampaň kandidátky na funkci prezidenta USA Hillary Clintonové, obvinila ruský televizní kanál RT, že jeho reportéři údajně vedou téměř informační válku proti Clintonové. Řekla to v interview pro Politico.

    „Podívejte se na RT, Russia Today (kabelový televizní kanál, sponzorovaný Putinem — pozn. Politico). Na čas, který věnují podpoře třetích stran v USA, na útoky proti Hillary a na to, jak se jejich metody prolínají s argumenty Trumpovy kampaně", řekla Tandenová.

    Řekla, že Rusko „má bohatou zkušenost se zásahy do evropské politiky". Jako příklad uvádí údajně „otevřené financování" ultrapravicových stran — UKIP ve Velké Británii a Národní fronty Marine Le Penové ve Francii. Tandenová však neuvedla důkazy, svědčící o podobné podpoře ze strany Moskvy.

    Podobná obvinění na adresu ruských médií se objevila už dříve. Například britské noviny The Times nejednou uveřejňovaly materiály, v nichž obviňovaly televizní kanál RT a agenturu Sputnik, že vede „Putinovu informační válku". Šéfredaktorka RT Margarita Simoňjanová to tehdy komentovala následovně: „Chlapci z The Times, proč tak málo — pouze sedm? Je třeba hned patnáct — stačilo by to na dva týdny dopředu".

    Více:

    Ve Švédsku obvinili RF z „psychologické války“ pomocí Sputniku a RT
    Zacharovová: Vybájená hrozba Sputniku a RT se pro Británii stala byznysem
    Místo propagandy BBC sledujte raději RT a Sputnik, řekl americký novinář
    Huffington Post se „zastal" Ruska v případu korespondence Clintonové
    Štítky:
    obvinění, volby, Sputnik, RT, Hillary Clintonová, USA, Rusko
    Pravidla společenstvíDiskuse
    Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku