22:20 03. prosince 2020
Svět
Získat krátkou URL
4138
Sledujte nás na

Informační agentury Reuters odmítla odpovědět na otázku o možném informování o pozici televize RT poté, co televizní stanice požádala o zveřejnění dementi zprávy této agentury s odvoláním na anonymní zdroje, které tvrdily o vlivu RF na volby ve Francii.

Přitom Reuters trvá na přesnosti své informace a vždy usiluje o spravedlivý rozbor, jak oznámila agentuře RIA Novosti šéfka světové PR služby Reuters Abbe Serphosová.

Reuters uveřejnila článek pod titulkem „V USA roste jistota v tom, že Rusko zasáhlo do francouzských voleb: zdroje". Televize RT v této souvislosti podala na agenturu stížnost.

„Reuters trvá na objektivitě a přesnosti svých materiálů a vždy usiluje o to, aby byly komentáře spravedlivé", odpověděla Serphosová na prosbu RIA Novosti okomentovat dopis RT.

Na otázku, proč se nepožádala agentura o komentář RT, a jestli bude informovat o pozici RT v souladu se zásadou vyvážené žurnalistiky, odmítla mluvčí Reuters odpovědět.

„Odmítáme další komentáře", řekla.

V otevřeném dopise uveřejněném na oficiálních webových stránkách RT oznámila, že podala stížnost na agenturu Reuters v souvislosti s obvinění z šíření falešných zpráv o prezidentských volbách ve Francii. Televizní stanice žádá o dementi nehodnověrné informace.

Jak podotkli představitelé televizní stanice, článek obsahuje obvinění na adresu RT vytyčené na základě anonymních (a tedy k ničemu nezavazujících) prohlášení jakýchsi „amerických úředníků", kteří tvrdí, že RT, kdy informovala o volbách ve Francii, šířila „falešné zprávy". Nehledě na veškerou vážnost těchto obvinění se neobrátila agentura Reuters na RT pro komentář.

Více:

Zacharovová vyvrátila zprávy o tom, že Lavrov urazil kameramana Reuters
Kyjev obvinil Reuters z překroucení slov o roli Ukrajiny v jednáních mezi RF a USA
Štítky:
Fake News, média, RT, Reuters
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář