21:20 21. října 2017
Praha+ 14°C
Bratislava+ 10°C
    Stánek korporace Južnoje

    V Kyjevě našli „ruku Moskvy“ v článku NYT o Severní Koreji

    © Foto: Facebook account of State Space Agency of Ukraine
    Svět
    Získat krátkou URL
    101514155

    Prozatímní ředitel ukrajinské Státní kosmické agentury Jurij Radčenko se domnívá, že článek zveřejněný listem New York Times, který obviňuje Kyjev z předání technologií do Severní Korey, byl iniciován Ruskem.

    „Domnívám se, že je velmi pravděpodobně, že toto vystoupení v tisku mohlo být iniciováno našimi ‚přáteli‘ z Ruska, neboť v jejich zájmu je uškodit postavení naší země, která má ambice ve (vesmírných — pozn. red.) projektech, kterých se účastní," uvedl Radčenko.

    Nicméně podle něj agentura nebude žalovat list, neboť Amerika „je ukrajinským strategickým partnerem v kosmickém programu".

    „Myslím si, že (reputace — pozn. red.) neutrpěla, neboť reputace Ukrajiny stojí na zkušenostech z účasti na mezinárodních projektech, které naše země má. Odborníci to hodnotí správně — jedná se pouze o zbytečný povyk," dodal Radčenko.

    List New York Times s odkazem na utajenou analýzu amerických zpravodajských služeb a výzkum analytika centra International Institute for Strategic Studies Michaela Ellemana dříve psal, že Severní Korea mohla na černém trhu pro své balistické rakety získat motory vyrobené na ukrajinském podniku Južmaš.

    Více:

    Média zjistila, že KLDR mohla získat raketové motory z Ukrajiny
    Na Ukrajině připustili, že se raketové technologie mohly dostat do KLDR
    Autor zprávy o ukrajinských technologiích okomentoval jejich předání KLDR
    Tymošenková: Ukrajinu čeká katastrofa, pokud budou potvrzeny dodávky zbraní do KLDR
    Štítky:
    KLDR, Rusko, Ukrajina
    Pravidla společenstvíDiskuse
    Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku