15:27 26. září 2018
Vladimir Putin v Ussurijské rezervaci na Sibiři

Francouzská televizní stanice přiznala, že Putin na dovolené neloví tygry

© Sputnik / Alexei Druzhinin
Svět
Získat krátkou URL
9650

Francouzská televizní stanice France 2 přiznala, že chybovala v námětu, kde fotografie z expedice ruského prezidenta Vladimira Putina prezentovala jako lov tygrů.

Reportáž se v přenosu objevila večer 10. srpna. Byla věnována tomu, jak prezidenti různých zemí tráví své dovolené. Příběh o ruském lídrovi byl doprovázen fotografiemi z různých cest. Snímek, na kterém Putin hladí po hlavě tygra, moderátorka doprovodila komentářem, že prezident na Sibiři lovil tygry.

Ve skutečnosti byla fotografie pořízena 31. srpna 2008 během pracovní cesty do Ussurijské rezervace. Tehdy Putin na uspaného tygra nasadil GPS vysílač. Informace o této cestě i samotná fotografie je stále na webu programu Amurský tygr.

Reportáž vyvolala ve francouzském segmentu sociálních sítí diskuzi, mezi uživateli se našli i tací, kteří zpochybnili pravost informací o lovu.

Portál francouzských novin Libération CheckNews, který umožňuje prověřování faktů zveřejněných ve zpravodajských publikací, zveřejnil poznámku s nadpisem „Ne, Putin na dovolené neloví tygry".

V pondělí večer 13. srpna televizní stanice France 2 uznala chybu.

„Protože mluvíme o fotografiích, před koncem pořadu je tu jedno upřesnění. Večer v pátek jsme mluvili o Vladimiru Putinovi, který lovil tygry na Sibiři. Ve skutečnosti byla fotografie pořízena během expedice na sledování divokých tygrů. Do komentáře novináře se vloudila chyba," řekla moderátorka ve 37. minutě večerních zpráv.

Více:

Tygr v americké zoo se pokusil ukrást děvčeti hračku (VIDEO)
Tygr se rozhodl zaútočit na návštěvníky zoo, ale zapomněl na skleněnou ohradu. Video
Média: Putin navrhl Trumpovi domluvu o kontrole zbraní
Putin hovořil o politice Ruska ohledně dolaru
Štítky:
tygr, Sibiř, Francie, Rusko
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku