17:04 17. listopadu 2018
Rijád. Ilustrační foto

The New York Times napsal o „armádě trollů“ v Saúdské Arábii

© AFP 2018 / Fayez Nureldine
Svět
Získat krátkou URL
6046

Americký list The New York Times tvrdí, že korunní princ Saúdské Arábie Mohamed bin Salmán a jeho poradci založili organizaci, pro niž pracují „stovky“ internetových trollů.

Noviny uvádějí, že členové této organizace šíří na internetu informace na žádost vlády. Pracují na Twitteru a také uveřejňují údaje na WhatsApp a Telegramu.

Tito trollové se zaměřili především na válku v Jemenu a na téma práv žen v Saúdské Arábii. Za svoji práci dostávají měsíčně asi 3 tisíce dolarů.

Uvádí se, že organizace se věnovala také kritice opozičního saúdského novináře Jemala Chášakdžiho.

Komentátor listu The Washington Post Jemal Chášakdži byl pohřešován od 2. října po vstupu do budovy konzulátu Saúdské Arábie v Istanbulu, kde si chtěl vyřídit doklady.

17. října média sdělila, že novinář byl podroben mučení a pak mu přímo v budově diplomatického úřadu usekli hlavu. 20. října přiznala Saúdská Arábie fakt novinářovy smrti.

Více:

Turecká policie v konzulátu Saúdské Arábie objevila důkazy vraždy novináře Chášakdžího
Turecká policie opustila konzulát Saúdské Arábie v Istanbulu po zmizení saúdského novináře
Štítky:
internet, novináři, svět, Saúdská Arábie, Jemen, USA
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku