Widgets Magazine
00:35 17. září 2019
Budova Sputniku

Times zveřejnil seznam novinářů Sputniku podle vzoru ukrajinského Mírotvorce

© Sputnik / Игорь Руссак
Svět
Získat krátkou URL
11371
Sledujte nás na

Britské noviny The Times zveřejnily seznam novinářů edinburghské kanceláře Sputniku a také výzvu člena skotského parlamentu za Liberálně demokratickou stranu, Alexe Cole-Hamiltona. Ta se týkala zabavení majetku agentury a televize RT ve Velké Británii.

Poslanec, který má v dané straně na starosti otázky ohledně zdravotnictví, obvinil edinburghské oddělení Sputniku z „informační války" proti Spojenému království.

„Jiné země mají tvrdší postoj vůči aktivům ruských občanů než my ve Velké Británii. Vláda Velké Británie by měla ještě jednou zvážit, co se s tím dá dělat," prohlásil Cole-Hamilton.

V článku jsou uvedeny i fotografie osmi zaměstnanců Sputniku, u kterých jsou představeny také jejich funkce.

Publikace osobních dat

S publikováním seznamů novinářů, kteří údajně ohrožují stát, začal ukrajinský portál Mírotvorce. Ten na internetu zveřejňuje osobní data zaměstnanců ukrajinských, ruských a západních masmédií spolu s jejich adresami. Tyto aktivity portálu odsuzují jak v Moskvě, tak v zahraničí.

Na začátku prosince byl po zasedání Rady ministrů zahraničí OBSE v Milánu přijat dokument o bezpečnosti novinářů. Mluvčí MZV RF Maria Zacharovová poukázala na to, že toto rozhodnutí je jakýmsi projevem znepokojení v souvislosti s neomezeným nebo protizákonným zásahem do soukromí novinářů, což může ohrozit jejich bezpečnost. Jako příklad uvedla právě portál Mírotvorce, na kterém jsou zveřejněna osobní data novinářů z celé řady států OBSE.

Protiruské projekty Londýna

The Times tvrdí, že v Británii roste podezření, že Kreml sponzoroval kybernetický útok na Ústav státní správy (Institute for Statecraft, IFS). Ten byl založen za účelem bojovat proti informacím z Ruska. Ústav financuje britské ministerstvo zahraničí a od roku 2017 bylo na jeho činnost vyčleněno přes 2,2 milionu liber (více než 190 milionů rublů).

Minulý pátek se na internetu objevila zprávy IFS, podle níž měl jeden ze zaměstnanců ústavu připravit osm stížností na RT pro britský mediální regulátor Ofcom. Jedním z projektů IFS je projekt Integrity Initiative. V listopadu zveřejnili hackeři Anonymous jeho dokumenty, ze kterých vyplývá, že Londýn využil tento projekt k zásahu do vnitřních záležitostí evropských zemí a pro informační válku proti Moskvě.

Nejzjevnějším příkladem je operace Moncloa. Ve Velké Británii se rozhodli, že zabrání tomu, aby byl na post ředitele správy vnitřní bezpečnosti Španělska jmenován Pedro Baños. Z dokumentů, které hackeři získali, vyplývá, že španělské oddělení této organizace uspořádalo kampaň v místních médiích, aby představilo Pedra Bañose jako přívržence Ruska.

Více:

Mluvčí ruského ministerstva zahraničí je přesvědčena, že Rusko zvítězí v informační válce
Média: Ukrajina „vyčistila informační pole“ od ruských filmů
Hackeři zveřejnili nové dokumenty o protiruském projektu Integrity Initiative
Ovčáček zaútočil na ministerskou zprávu o extremismu v ČR: Za to by měly „padat hlavy“
ČTK dodává přesnější zprávy než BIS. Ovčáček‏ i na dovolené nenechavá „čučkaře“ na pokoji
Štítky:
informační válka, novináři, Integrity Initiative, The Times, OBSE, Velká Británie, Rusko, Ukrajina
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku
  • Komentář