00:45 25. března 2019
Anonymous

Hackeři zveřejnili zprávy Integrity International o činnosti Sputniku a RT

© flickr.com/ Ricardo Alguacil
Svět
Získat krátkou URL
91172

Hackeři ze skupiny Anonymous zveřejnili v nové sérii materiálů o činnosti britského vládního projektu Integrity International nové dokumenty o práci Sputniku a RT.

Anonymous zveřejnili analytické zprávy o aktivitě ruských mediálních struktur, a také vystavené faktury, které označili hackeři za svědectví toho, že Integrity Initiative prováděla za peníze britských daňových poplatníků rozbor činnosti Labouristické strany a jejího předáka, a také televizní stanice RT. V dokumentech je mj. řeč o informování o incidentu v Salisbury, o situaci v zemích bývalého SSSR a o situaci na Blízkém východě včetně Sýrie. Britské MZV už označilo za hodnověrné dříve zveřejněné dokumenty Anonymous na téma zasahování Londýna do záležitostí členských zemí EU a vedení cílevědomé informační války proti Rusku.

Anonymous zveřejnili textové kopie faktur v celkové částce asi 1 tisíce liber šterlinků vystavených na jméno jistého Jassara al-Tahata žijícího v Jordánsku za „přípravu zpráv pro Integrity Initiative o mediálních kampaních RT".

Byly zveřejněny také dvě zprávy o činnosti RT. Jedna z nich, za jejíhož autora byl označen Jassar al-Tahat, je rozborem činnosti RT na Blízkém východě, a byla napsána v dubnu 2018. Ve druhé, anonymní, se rozebírají zásady šíření zpráv na sociálních sítích a konstatují se úspěchy RT a Sputniku na těchto platformách. „Plány na odpor RT" a „Důvody, proč se staví na odpor RT" — takto označují tyto zprávy sami hackeři.

Podle jedné ze zpráv se na Blízkém východě nyní „bere RT jako nejhodnověrnější zdroj informace, která ukazuje druhou stránku dějin" a který odpovídá vektoru rozvoje tohoto regionu, zejména proto, že tamní intelektuálové žili v podmínkách dominování západní informace, a „jejich hlavním přáním je teď uvidět tu druhou stránku". Autor zprávy rovněž uznává, že RT má v regionu takovou stupeň důvěry, kterou západní zdroje nemají.

Jak se podotýká ve zprávě, RT má na Blízkém východě pověst zdroje, který „dává novou perspektivu, složitou a pokročilou, která lidem umožňuje pochopit nové trendy, které jiné vysílatele nevysvětlují".

„Sýrie dala jasný příklad. Před příchodem Rusů do Sýrie ukazovalo zpravodajství západní obrázky, a lidé se začali ptát, co se ve skutečnosti děje. Kdy přišli Rusové… začali konečně informovat o tom, co se děje tu na zemi", napsal autor.

Ve druhé zprávě se konstatují úspěchy RT a Sputniku na sociálních sítích, zejména na pozadí nedůvěry k západním informačním zdrojům u samotného západního obecenstva. Například poté, co byl sestřelen ruský bombardér Su-24 v roce 2015, „začaly RT a Sputnik zveřejňovat články propagující ruskou pozici", a získávat mohutnou podporu. Přitom článek RT na Redditu měl 11 tisíc komentářů, zatímco druhá nejvíce komentovaná televizní stanice CNN — pouhých 2,2 tisíce. „Sympatie na sociálních sítích byly celkem na straně Rusů", píše autor.

„Mnozí uživatelé jsou přesvědčeni, že RT je ochotna posuzovat události, o nichž západní média mlčí", píše autor.

Skandál s Integrity Initiative

V listopadu 2018 poprvé zveřejnili hackeři dokumenty o aktivitě projektu „Institutu státního řízení" Integrity Initiative, jehož by podle jejich názoru mohla Velká Británie využívat pro zasahování do vnitřních záležitostí evropských zemí a pro informační válku proti Rusku. Podle informace Anonymous se program institutu neobnovoval od roku 2017, informace o jeho zaměstnancích a kontaktní údaje chybí, a programový kód online publikací umožňuje učinit závěr, že se dělají v automatickém režimu.

Více:

Na internet unikly osobní údaje stovek německých politiků, oznámila média
Mimozemská invaze? Ruští hackeři? Panorama New Yorku svítilo v neonové barvě (VIDEO)
Skupina Anonymous zveřejnila nové dokumenty o protiruské kampani Velké Británie
Štítky:
media, údaje, hackeři, Sputnik, RT, Anonymous, Velká Británie, Rusko
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku
  • Komentář