Widgets Magazine
04:44 26. srpna 2019
Peace TV

Homosexuálové jsou „horší než prasata“ – islámská televize ve Velké Británii

© AP Photo / Rajanish Kakade
Svět
Získat krátkou URL
11552

Jedna z britských islámských televizí by mohla přijít o licenci. Televize šířila nenávist proti homosexuálům a požadovala popravu mágů. Informovala o tom britská média včetně listů The Independent a The Daily Mail.

Britský úřad pro mediální dozor Ofcom tvrdí, že televize Peace TV ve čtyřech svých pořadech porušila vysílací pravidla. V jednom případě se jednalo o pořad „Údolí homosexuálů“ (Valley of the Homosexuals).

V tomto programu divákům v březnu roku 2018 vysvětlovali, že homosexuálové jsou „zkorumpovaní a horší než prasata“. Prasata muslimové považují za nečistá. Moderátor pořadu, imám Qasim Khan, divákům řekl: „Muži si berou muže, vystupují v televizi před našimi dětmi, líbají se na ústa, chodí po ulicích, objímají se a líbají se – tato společnost se zbláznila.“

V jiném programu z listopadu roku 2017 byla odvysílána výzva k popravě všech, kdo provozují magii.

Britský mediální dozor také prověřuje dva další programy. V prvním programu byl trest smrti prezentován jako přiměřený pro všechny, kteří se vzdají islámu. Ve druhém programu bylo řečeno, že manželství s nezletilou dívkou „není vůbec žádný problém“.

Ofcom postupuje podle britského zákonodárství pro vysílání, kdy je vyžadováno, aby za „kriminální činy, vyvolávání chaosu, nenávisti a zneužívání“ byla odebrána vysílací licence.

Peace TV byla založena v roce 2006, sídlo má v Dubaji. Vysílá muslimský pohled na svět a události, často ve vysílání vystupují silně věřící osoby. V Indii a Bangladéši byla tato televize již v minulosti zakázána. Ve Velké Británii je tato televize k dispozici přes satelit a kabel.

Televize se na svých internetových stránkách prezentuje jako 24hodinový mezinárodní vysílací kanál. Peace TV v minulosti založila i několik sesterských vysílacích kanálů v dalších jazycích, včetně čínštiny a albánštiny.

Světově nejznámějším kanálem z muslimského prostředí je Al-Džazíra. Ta se profiluje jako zpravodajský televize se sídlem v Kataru. Tento televizní kanál o sobě hovoří jako o „soukromé korporaci založené pro veřejné dobro“. Má více než 70 kanceláří po celém světě.

Více:

Rusko požaduje od USA zastavit diskriminaci sportovců: Co se stalo tentokrát?
Rusové, Číňané a hackeři – ředitel BIS v rozhovoru o hrozbách pro Česko nepřekvapil
Írán osvobodil 9 indických členů posádky ze zadrženého tankeru pod vlajkou Panamy
Nelegálních migrantů v Česku loni přibylo – Ministerstvo vnitra
Štítky:
televize, gayové, islám
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku
  • Komentář