04:05 21. ledna 2020
Svět
Získat krátkou URL
7180
Sledujte nás na

Policisté v Londýně před summitem NATO vyslechli a provedli prohlídku akreditovaného producenta videoagentury Ruptly, o situaci informuje televizní stanice RT.

Pracovník videoagentury dorazil do mediálního centra, kde si měl převzít jmenovku, ale pracovníci zmíněného centra ho požádali, aby chvíli počkal. Poté k němu přišel člověk v civilu, který mu ukázal policejní odznak. Požádal ho, aby s ním počkal na jeho kolegy.

„Přichází několik policistů, poté si vyžádali mé dokumenty a chtěli vysvětlit, co tady dělám. Říkám, že jsem novinář a čekám na potvrzení akreditace, ukazuji pas, novinářský průkaz a dopis se schválenou akreditací. Říkají mi, že jsem podezřelý z terorismu, prohledávají mé věci i mě,“ uvedl producent.

Novinář také uvedl, že mu policisté oznámili, že jeho akreditace je zrušena.

„Odpovídám, že to není pravda a ukazuji e-mail. Policisté trvají na svém. Já říkám, že mně o tom neinformovali, proto jsem přijel a vešel do budovy. Po 20 minutách mě nechali být,“ dodal pracovník Ruptly.

Šéfredaktorka MIA Rossiya Segodnya a televizní stanice RT Margarita Simoňanová uvedla, že Severoatlantické alianci odeslali oficiální žádost o vysvětlení, ale odpověď zatím nedostali.

„Producenta naší videoagentury Ruptly, který byl akreditovaný na summit NATO v Londýně, přímo na summitu zadržela policie. Prohledali ho, vyslechli, zkontrolovali všechny novinářské dokumenty a oznámili, že jeho akreditace je zrušená. A teď pozor, podle zákonu o terorismu. <...> Nevím, jaká je situace v samotném NATO, ale my teroristy nezaměstnáváme. Máme takový přístup,“ napsala Simoňanová na svém kanálu v Telegramu.

Pronásledování RT a Sputnik

Není to první londýnský pokus, kdy se snaží bránit činnosti RT. Například po incidentu se Skripalovými britští poslanci navrhli, aby byla RT odebrána licence na vysílání.

Na jaře 2018 média regulátor Ofcom zahájil vyšetřování deseti materiálů RT, když sedm z nich spojil s událostmi v Salisbury, které však neměly žádný vztah k televizní stanici. Novinář Guardianu také celý den sledoval vysílání RT o případu Skripalových, musel ale poté uznat, že informace o případu byla podávána skutečně tak, jak proběhl. Později regulátor informoval o výsledcích kontroly. Ofcom spočítal, že RT v sedmi případech porušil vysílací kodex. Ve třech případech žádná pochybení nebyla objevena.

V červenci Londýn neumožnil televizní stanici RT pracovat na konferenci o svobodě médií, své rozhodnutí argumentoval slovy, že RT a Sputnik šíří dezinformace. Zároveň později britský ministr zahraničí Jeremy Hunt při odpovědi na otázku mexické novinářky o situaci s RT a Sputnik řekl: „Je to výborný příklad svobodného média – ta skutečnost, že vy mně pokládáte tyto otázky. Došlo k tomu proto, že my je nepovažujeme za svobodná média. Bereme je jako hlásnou troubu ruského státu.“

Informační agentuře Sputnik byla například také zamítnuta akreditace na konferenci Konzervativní strany Velké Británie den před jejím konáním, i když žádost o akreditaci byla odeslána o měsíc dříve. Důvody svého rozhodnutí však strana neuvedla.

Více:

Jako ze studené války? Konvička zkritizoval návrh Drahoše. To čemu říká „dezinformace“, je mediální alternativa, tvrdí
Párty v New Yorku a duhový bordel v Prezidentském paláci. Blaha ukázal, jak liberální média zamlčují trapasy Čaputové
Toto je nový úlovek Jaromíra Jágra. Média píší o novém románu s bývalou tenistkou. Foto
Média se dozvěděla, že USA mohou vyslat na Blízký východ 14 tisíc vojáků
Štítky:
RT, Londýn, Margarita Simoňanová, NATO, novináři, Velká Británie
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí FacebookuKomentovat pomocí Sputniku
  • Komentář