10:14 29. října 2020
Svět
Získat krátkou URL
5460
Sledujte nás na

Odborníci z Oxfordského internetového institutu se domnívají, že ruská média, taková jako Sputnik a RT, společně s čínskými, íránskými a tureckými státními médii vyvolávají odezvu v sociálních sítích, někdy převyšující reakci na známé evropské publikace.

„Během třítýdenního průzkumu jsme zjistili, že většina státem podporovaných médií z Číny, Íránu, Ruska a Turecka, která vytvářejí obsah ve francouzštině, němčině a španělštině, oslovuje desítky milionů uživatelů sociálních sítí po celém světě, i když prostřednictvím menších distribučních systémů než velká média pracující v těchto jazycích; že státem podporovaná média informující o koronaviru francouzsky, německy a španělsky, mohou získat v průměru větší odezvu čtenářů na článek než známé zpravodajské zdroje, takové jako Le Monde, Der Spiegel a El País,“ uvádějí odborníci z Oxfordu.

Přitom podle jejich tvrzení ruská média pracující ve francouzštině a němčině „důsledně zdůrazňují slabost demokratických institucí a občanské nepokoje v Evropě a nabízejí varianty konspiračních teorií ohledně pandemie“.

Pokud jde o ruská státní média, autoři zprávy mají na mysli televizní stanici RT a Sputnik. Při svém hodnocení reakce publika vycházejí z průzkumu reakcí uživatelů na publikace na Twitteru a Facebooku.

„Během našeho průzkumu pokrytí tématu koronaviru jsme zkoumali práci několika médií v anglickém jazyce podporovaných a/nebo financovaných režimy v Číně, Íránu, Rusku a Turecku. Zjistili jsme, že mají značné online publikum a úroveň jeho účasti srovnatelnou s britskou BBC,“ uvádí se ve zprávě.

Podle odborníků z Oxfordu ruské mediální vysílání v cizích jazycích neinformovalo „významným způsobem“ o boji ruského státu s pandemií koronaviru, ale zároveň vyzdvihovalo úspěchy Číny v boji proti krizi a využilo přitom rozporů mezi Čínou a Spojenými státy.

Ruské velvyslanectví ve Washingtonu v dubnu označilo obvinění Sputniku a RT ze šíření lživých informací o covidu-19 za absurdní. Reagovali tak na zprávy amerického časopisu Newsweek, že američtí vojáci sledují účty Sputniku na sociálních sítích a vyhledávají údajně lživé informace o epidemii koronaviru.

„Nikdo nemá zájem na vyhrocení beztak složité situace. V těchto podmínkách pokračuje v předních amerických médiích zběsilá rusofobská kampaň, která čerpá nehodnověrnou informaci z podobných briefingů Pentagonu a Ministerstva zahraničí USA. Podobná neodpovědnost je hodná politování a není přijatelná,“ prohlásili diplomaté.

Více:

Příklad práce českého tisku. Co řekl korespondent Sputniku a co se nakonec objevilo v článku Euro.cz
Šéfka Sputniku a RT: V Jemenu vyhrožují, že zabijí korespondenta RT
Český historik Macháček reaguje pro Sputnik na Putinův článek o druhé světové válce
Foldyna pro Sputnik o rezoluci EP, která se týká střetu zájmů: Je to dost komické!
Štítky:
Koronavirus, dezinformace, Evropa, propaganda, Velká Británie, RT, Sputnik
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář