14:24 02. července 2020
Svět
Získat krátkou URL
10352
Sledujte nás na

Lotyšská národní rada pro elektronická média (NELP) rozhodla v úterý o zákazu vysílání sedmi ruských kanálů patřících k „rodině“ RT (Russia Today) na území republiky. Oznámilo to tiskové oddělení tohoto úřadu, který řídí činnost televizních a rozhlasových vysílačů v zemi.

NELP prohlásil, že zakazuje vysílání z toho důvodu, že televizní stanice jsou ve vlastnictví Dmitrije Kiseljova, na něhož jsou uvaleny sankce EU, i když sám Kiseljov nemá s RT nic společného, ale stojí v čele jiného média -  MIA Rusko dnes. K zakázaným stanicím patří RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary a RT TV.

„Lotyšská národní rada pro elektronická média se v souladu se sankcemi uvalenými Radou EU rozhodla zakázat vysílání sedmi televizních kanálů skupiny RT, dříve známé jako Russia Today, které jsou podle hodnocení lotyšských státních bezpečnostních institucí nejvlivnějšími hlásnými troubami ruské propagandy na Západě. Televizní stanice RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary a RT TV jsou zakázány, protože jsou vlastněny a výlučně vlastněny Dmitrijem Kiseljovem, který je pod sankcemi stanovenými Radou EU za zničení územní celistvosti, svrchovanosti a nezávislosti Ukrajiny,“ uvádí se v prohlášení Lotyšské národní rady pro elektronická média.

„Důkazy, které jsme obdrželi, jsou velmi závažné a vyzýváme regulační orgány všech států EU, aby následovaly náš příklad a zakázaly RT na svém území. Pro takové programy není v Lotyšsku ani v EU místo,“ prohlásil předseda rady Ivar Abolins.

Dmitrij Kiseljov je generálním ředitelem MIA Rusko dnes, zatímco šéfredaktorkou RT je Margarita Simoňjanová, na kterou se žádné sankce EU nevztahují. Tyto společnosti jsou dvě samostatné právnické osoby, tyto informace jsou již dlouho známé a jsou veřejně přístupné.

Úřady pobaltských zemí opakovaně bránily práci ruských médií. Na ruském ministerstvu zahraničních věcí hovořili o jasných signálech koordinované linie těchto států. Ruské ministerstvo uvedlo, že případy útisku médií v pobaltských zemích „názorně ukazují, za co ve skutečnosti stojí demagogické výroky o oddanosti Vilniusu, Rigy a Tallinnu zásadám demokracie a svobody projevu“.

Více:

Demokratická strana USA varovala před RT a Sputnikem
Ruští diplomaté zareagovali na obvinění Pentagonu na adresu RT a Sputniku
Odborníci z Oxfordu zaznamenali vysokou odezvu na Sputnik a RT v Evropě
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář