03:01 03. prosince 2020
Svět
Získat krátkou URL
64396
Sledujte nás na

Litevská komise pro rozhlas a televizi zakázala vysílání televize RT v zemi.

Zákaz se týká vysílání těchto stanic: RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD a RT Documentary. 

Rozhodnutí přišlo poté, co začátkem července šéf litevské diplomacie Linas Linkevičius doporučil komisi pro rozhlas a televizi zakázat vysílání RT. 

Koncem června vysílání televize RT bylo zakázáno i v sousedním Lotyšsku. Jako důvod místní orgány uvedly, že televizi kontroluje Dmitrij Kiseljov, na kterého jsou uvaleny sankce Evropské unie. Riga vyzvala další země EU, aby proti RT rovněž zasáhly.

„Důkazy, které jsme obdrželi, jsou velmi závažné a vyzýváme regulační orgány všech států EU, aby následovaly náš příklad a zakázaly RT na svém území. Pro takové programy není v Lotyšsku ani v EU místo,“ prohlásil předseda Lotyšské národní rady pro elektronická média Ivar Abolins.

Včera estonský ministr zahraničí Urmas Reinsalu oznámil, že i jeho vláda zvažuje zakáz vysílání televize RT.

Nicméně Kiseljov nemá žádný vztah k televizi RT, ale řídí jinou mediální korporaci, a sice Mezinárodní informační agenturu Rossija Segodňa (Rusko dnes). Šéfredaktorkou RT je Margarita Simoňanová, která není na sankčním seznamu EU.

RT a Rossija Segodňa jsou dvě rozdílné právnické osoby, což je veřejně dostupná informace.

Sám Kiseljov na tuto skutečnost reagoval prohlášením, že pozice lotyšských orgánů svědčí o jejich „hlouposti a neinformovanosti“. Dále uvedl, že se od srdce zasmál nad rozhodnutím Rigy a že zákaz nemá žádný právní smysl.

Simoňanová ze své strany uvedla, že lotyšské úřady již dříve zablokovaly portál Sputniku, což mu ale nebrání působit jako kvalitní a informované médium.

Dříve jsme informovali, že odborníci z Oxfordského internetového institutu se domnívají, že ruská média, taková jako Sputnik a RT, společně s čínskými, íránskými a tureckými státními médii vyvolávají odezvu v sociálních sítích, někdy převyšující reakci na známé evropské publikace, která může dokonce převyšovat reakci na známé evropské publikace.

„Během třítýdenního průzkumu jsme zjistili, že většina státem podporovaných médií z Číny, Íránu, Ruska a Turecka, která vytvářejí obsah ve francouzštině, němčině a španělštině, oslovuje desítky milionů uživatelů sociálních sítí po celém světě, i když prostřednictvím menších distribučních systémů než velká média pracující v těchto jazycích; že státem podporovaná média informující o koronaviru francouzsky, německy a španělsky, mohou získat v průměru větší odezvu čtenářů na článek než známé zpravodajské zdroje, takové jako Le Monde, Der Spiegel a El País,“ uvedli odborníci z Oxfordu.
Štítky:
Dmitrij Kiseljov, Margarita Simoňanová, Litva, RT
Pravidla společenstvíDiskuse
Komentovat pomocí SputnikuKomentovat pomocí Facebooku
  • Komentář